TAKTIK 'sampah' KERAJAAN akan menjadi "bumerang", kata Zaid


KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat" troubleshooter" Zaid Ibrahim" menyatakan adalah jelak bahawa kerajaan menggunakan PARLIMEN sebagai platform untuk menyerang Pemimpin pembangkang Anwar Ibrahim dan Pakatan yang dipimpinnya.

Dalam sebuah wawancara eksklusif dengan fmt, bekas menteri di JPM mengatakan bahawa waktu lebih baik dihabiskan untuk membantah isu-isu yang lebih penting.

"Itu yang paling disayangkan bahawa jam airtime mengabdikan diri untuk orang-orang seperti (bekas ahli parlimen untuk PKR Bayan Baru) Zahrain (Mohamed) Hashim dan (Pasir Mas MP) Ibrahim Ali, bukan berdebat masalah nyata.

"Ini hanya menunjukkan bahawa kerajaan tidak tertarik untuk melayani masyarakat," tambahnya.

Peguam yang menjadi pengkritik kerajaan Najib menuduh kerajaan merekacipta isu tentang masalah-masalah remeh ini dalam rangka mencipta suatu "tabir asap" untuk menyembunyikan masalah yang lebih besar.

"Kerajaan adalah menyembunyikan masalah nyata. Beliau tidak mahu orang-orang untuk mengetahui mengapa ISA (Internal Security Act) belum dilucutkan, mengapa GST (tabling daripada Barang dan kenaikan harga barangan yang tidak di kawal) telah digantung dan apa yang sebenarnya keadaan ekonomi. Jadi menggunakan "sampah" sebagai pengalih perhatian, "katanya.

Menggunakan taktik lama yang sama

Dalam keputusasaan, Zaid berkata kerajaan akrab untuk menggunakan strategi untuk membendung pembangkang, termasuk mengejek Anwar dan mencuba untuk "memenjarakannya".

"Ini adalah cara bodoh kerajaan," katanya. "Tapi biarkan mereka tetap percaya bahawa itu akan berjaya. Pakatan akan mendapatkan lebih banyak sokongan dan kami akan memenangi pilihan raya selepasnya. Saya yakin hal itu. "

Sementara itu, Zaid berkata beliau tidak terganggu oleh Zahrain kenyataan bahawa lebih ramai wakil PKR yang terpilih akan berhenti parti di masa depan.

Para ahli majlis tertinggi PKR mendorong orang-orang yang tidak tertarik pada perjuangan parti itu untuk mengundurkan diri daripada menjadi beban bagi parti.


TERJEMAHAN DARI FREE MALAYSIA TODAY WRLR

No comments: