WALAUN SUKA MAINKAN ISU FITNAH




 Terbukti dakwaan š—”š˜‡š—ŗš—¶š—» š—”š—¹š—¶ yang naskhah al-Quran tertimbus dalam š—°š—²š—¹š—®š—µš—®š—» š—暝˜‚š—»š˜š˜‚š—µš—®š—» š˜€š˜‚š—暝—®š˜‚ di Kg. Seri Makmur adalah palsu.


Ada š—Æš˜‚š—øš˜š—¶ š—Æš—²š—暝—“š—®š—ŗš—Æš—®š—æ yang semua naskhah al-Quran dari surau tersebut š˜š—²š—¹š—®š—µ š—±š—¶š—øš—²š—¹š˜‚š—®š—暝—øš—®š—» sebelum kerja perobohan dilakukan.


Khabarnya kerajaan negeri telahpun membuat š—¹š—®š—½š—¼š—暝—®š—» š—½š—¼š—¹š—¶š˜€ berkenaan fitnah terbaharu ini. Akan tetapi, itu bukanlah masalahnya.


Masalahnya sekarang, walaupun terbukti fitnah, tetapi š˜„š—®š—¹š—®š˜‚š—» š—®š—øš—®š—» š˜š—²š˜š—®š—½ š—ŗš—®š—¶š—»š—øš—®š—» š—¶š˜€š˜‚ š—¶š—»š—¶ dan akan jadikan seolah-olah ianya benar.


Kita dah pernah lihat bagaimana isu š—¹š—®š—暝—®š—»gš—®š—» š—®š˜‡š—®š—» š—±š—¶ š—£š˜‚š—¹š—®š˜‚ š—£š—¶š—»š—®š—»š—“. Lebih parah lagi, bila syaitan berserban (lebai) yang jadi pembawa fitnah itu.


Setakat laporan polis tak mencukupi. Penjelasan perlu dibuat š˜€š—²š—°š—®š—暝—® š—Æš—²š˜€š—®š—æ-š—Æš—²š˜€š—®š—暝—®š—». Bukan sahaja di media baharu malah media tradisional.


Kena tak ikut buat macam Mahathir dulu? Bagaimana Mahathir tunggang kesemua media š˜‚š—»š˜š˜‚š—ø š—ŗš—®š—¶š—»š—øš—®š—» š—³š—¶š˜š—»š—®š—µš—»š˜†š—® š˜š—²š—暝—µš—®š—±š—®š—½ š——š—¦ š—”š—»š˜„š—®š—æ.


Kalau Mahathir boleh gunakan media untuk sebarkan fitnah, kenapa kerajaan tak gunakan media untuk š˜€š—¶š—®š—æ š—Æš—²š—暝—¶š˜š—® š˜†š—®š—»š—“ š—Æš—²š—»š—®š—æ?


Siar sahaja tak cukup. Perlu diulang-ulang. Jadikan tajuk utama berita selama sebulan bagaimana jahat PN š˜€š—®š—ŗš—½š—®š—¶ š—®š—¹-š—¤š˜‚š—暝—®š—» š—½š˜‚š—» š—±š—¶š˜š˜‚š—»š—“š—“š—®š—»š—“ š˜‚š—»š˜š˜‚š—ø š—±š—¶š—Æš˜‚š—®š˜ š—Æš—®š—µš—®š—» š—³š—¶š˜š—»š—®š—µ.


Tengoklah nanti masa PRU16. Aku yakin 100% isu ini akan jadi š—Æš—®š—µš—®š—» š—øš—²š—ŗš—½š—²š—» š—”š˜‡š—ŗš—¶š—» š—±š—®š—» š—£š—”. Malahan sebelum itu lagi, rasanya sekarang pun akan ada lebai yang š—·š˜‚š—®š—¹ š—³š—¶š˜š—»š—®š—µ š—¶š—»š—¶ š—±š—®š—¹š—®š—ŗ š—°š—²š—暝—®š—ŗš—®š—µ š—ŗš—²š—暝—²š—øš—® š—±š—¶ š˜€š˜‚š—暝—®š˜‚ š—±š—®š—» š—ŗš—®š˜€š—·š—¶š—±.


Lebai dan walau adalah makhluk yang tak percayakan Hari Pembalasan. Sebab itu š—ŗš—²š—暝—²š—øš—® š˜š—®š—ø š˜š—®š—øš˜‚š˜ š˜‚š—»š˜š˜‚š—ø š˜€š—²š—Æš—®š—暝—øš—®š—» š—³š—¶š˜š—»š—®š—µ.


Tapi kalau kerajaan sendiri tak cekap tangani fitnah sebegitu, jangan pelik kalau orang Melayu kekal tolak PH dalam PRU akan datang. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: