PERISTIWA INI LEBIH MEMALUKAN.

 



Kata Hamzah, lantikan Nurul Izzah memalukan. Ya ke? Tapi masa Hadi jadi Duta Khas ke Timur Tengah Bertaraf Menteri tapi cuma melekat di Pantai Timur, tak memalukan ya?


Bagaimana pula dengan Mahiaddin melantik Peja sebagai Penasihat Khas PM Bertaraf Menteri lepas Peja dibuang daripada jawatan MB? Yang itu pun tak memalukan ya?


Bagaimana pula dengan MB dan TMB Kelantan yang melantik anak sendiri pegang jawatan dalam GLC negeri. Apa komen Hamzah tentang itu. Masih tak memalukan ya?


Soalnya sekarang, Nurul Izzah seorang pemimpin muda yang berbakat dan berkelayakan berbanding Hadi dan Peja serta anak MB dan TMB Kelantan. Tapi yang Hamzah kata memalukan hanya Izzah.


Perhatikan sini. Nurul Izzah hanya dilantik sebagai penasihat. Manakala Hadi, Peja dan beberapa yang lain dilantik sebagai penasihat dan duta BERTARAF MENTERI. Mana yang lebih bersifat kronisme?


Sebenarnya bukan memalukan. Tapi menyeramkan. Sebab satu Malaysia tahu kebolehan Nurul Izzah. 


Dengan adanya Nurul Izzah di sisi ayahnya sebagai penasihat, pembangkang tahu rakyat akan dapat faedah terbanyak. Itu sekaligus akan melemahkan kedudukan mereka.


Sifirnya mudah. Bila ada musuh yang jahat seperti PN, apa yang mereka tak suka itulah tandanya kita buat perkara yang betul. Kerana mereka lawan demi kepentingan mereka. Bukan kepentingan rakyat.


Melihat respon PN atas perlantikan Nurul Izzah ini, bagi aku ia sesuatu yang tepat. Kalau tak, takkanlah mereka melenting sebegini sekali. Jadi teruskanlah saja. Guane boh?


 

Raja Gelap 

.

No comments: