*AZMIN ALI PERLU BERHENTI MENGUCAR-KACIRKAN PARTI DAN KEMBALI BERFIKIRAN WARAS*




Tindakan Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dato' Seri Azmin Ali yang mengadakan pertemuan sulit dengan beberapa Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) dan Ahli Parlimen PKR baru-baru ini telah menimbulkan khabar angin tentang cubaan untuk mewujudkan kerajaan 'pintu belakang'.

Perbuatan ini dilihat sebagai tidak bertanggungjawab dan telah menimbulkan tanggapan buruk rakyat terhadap Pakatan Harapan (PH), khususnya Parti Keadilan Rakyat.

Sebagai seorang Menteri Hal Ehwal Ekonomi, beliau seharusnya meletakkan keutamaan untuk melaksanakan tugas yang diamanahkan untuk memperkasakan ekonomi negara dan rakyat.

Namun begitu, dalam keadaan beliau ghairah berpolitik, tiada kemajuan ekonomi yang dijanjikan terlaksana. Rakyat masih dihimpit dengan tekanan kos sara hidup yang tinggi berpunca daripada masalah gaji rendah, harga barang yang mahal, kadar pengangguran meningkat dan sebagainya.

Kekalahan buruk PH dalam PRK Tg Piai baru-baru ini juga seolah-olah tidak memberi kesan kepada segelintir ahli politik yang hanya mementingkan 'survival' politik mereka untuk terus berkuasa.

Oleh yang demikian, saya menggesa agar Dato' Seri Azmin Ali berhenti daripada menimbulkan kekacauan yang boleh mendatangkan persepsi buruk mengenai kestabilan politik negara.

Segala perbuatan yang dipamerkan oleh beliau sejak kebelakangan ini adalah sangat tidak berdisiplin dan tidak mencerminkan peribadi seorang pemimpin.

*MUNDZIR*
KETUA PENERANGAN
KEADILAN WILAYAH PERSEKUTUAN

No comments: