BAGAIMANA MAHU AMPUH JIKA PERMULAAAN DENGAN KENAIKAN BARANG

Bangkit lebih ampuh – PM

KUALA LUMPUR 31 Dis. – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berharap Malaysia akan bangkit lebih ampuh dengan pertumbuhan positif dalam tahun 2010.... Berita Penuh

Gula naik 20 sen sekilo hari ini

PUTRAJAYA 31 Dis. – Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) mengumumkan kenaikan harga gula sebanyak 20 sen kepada RM1.65 sekilogram di Semenanjung, serta RM1.75 sekilogram di Sabah dan Sarawak berkuat kuasa 12 tengah malam ini.... Berita Penuh

Semalam akhbar Umno utusan Melaysia melaporkan ucapan PM DS Najib di muka depan mengenai negara yang di arap lebih ampuh,namun di bahagian bawahnya pula tertera harga gula naik.Seolah-olah ucapan tadi di persendakan oleh akhbar Umno yang memberi mesej agar ahli umno berfikir tentang bangun dengan ampuh.

Bagaimana pula dengan slogan yang di ketengahkan.Misalnya "Rakyat di dahulukan",.kini akhbar dan berita mula memainkan isu bahawa gula ini punya kelebihan.namun bagaimana pula harga bagi penduduk kapung?kesihan penduduk kampung.mungkin kampung-kampung di sekitar Permatang Pauh naik harganya,dan harga gula di Pekan atau Kepala Batas harga berlainan.

bagaimana tender untuk pihak sekolah??menteri berkata bahawa ianya tiada dalam kontrak dengan pihak sekolah, adakah ini bermakna bahawa harga kuih dan harga air kurang manis????Ini sebenarnya memberikan kesan yang besar terhadap rakyat.Apa pun keputusan yang di buat dan juga kenaikan harga barang akan memberikankesan yang besar keatas rakyat.

No comments: