MULA MEMANG RAMAI PENYOKONG TIDAK SETUJU..TETAPI MENERIMA BILA ANWAR LEBIH PERCAYAKAN ANAK BELIAU DARI ORANG LAIN DAN TANPA GAJI. NAK MENYAMAN DAN MASUKKAN ORANG DALAM PENJARA BUKA N MUDAH.

 

Ramai angkat bendera merah? Tak juga. Aku rayau banyak posting dari portal berita arus perdana sampailah ke page peribadi. Ramai yang positif.


Sebab Nurul Izzah dah dikenali sebagai ahli politik. Ada yang bandingkan dengan Rosmah. Lain sebab, Rosmah tak pernah terlibat politik.


Yang buat bising cuma ada 2 pihak. Satu, macam yang kita tahu, pemimpin dan penyokong PN sebab mereka tahu ancaman yang mereka bakal dapat.


Dalam page aku pun ada seorang walaun tu yang meroyan tak sudah. Tapi komennya semua tak ada fakta. Tapi bairlah. Cuma itu je mampu dia buat.


Kedua, penyokong PH sendiri, yang berhujah risau lantikan ini akan menyusahkan PH. Akan buatkan rakyat hilang keyakinan kepada PH.


Sebenarnya lantikan ini hal kecil. Rakyat atas pagar tak begitu pandang pun. Tapi kalau terjadi hilang keyakinan pun bukan sebab lantikan, tapi sebab isu ini dimainkan oleh orang seperti Hassan Karim ni.


Bila musuh yang tembak, kita boleh elak. Tapi bila lawan kita yang tembak kaki kita, sama macam nak tengok kita mati. Kan?


Tak mengapalah. Mungkin Hassan rasa dia menang PRU sebab prinsip. Sebelum ni dia persoalkan PH bekerja sama dengan BN, langgar prinsip katanya.


Cuma Hassan belum perasan, kalau tak kerjasama dengan BN, kerajaan tak terbentuk. Mungkin masa ni tariff elektrik dah naik, OPR pun dah naik lagi, matawang kita semakin menjunam, bekalan telur dan ayam terus tak cukup dan semakin mahal serta menu Rahmah pun tak wujud.


Berprinsip itu penting. Tapi kena ada prinsip yang jadi dasar, dan kena ada yang dinamik. Selagi yang jadi dasar tak terusik, kita perlu berlapang dada. Guane boh?


 

Raja Gelap 


No comments: