Shahrizat gesa tindakan tegas pada pemimpin hina raja

DOK CANANG HINA RAJA-RAJA MELAYU.MAI MANA PULAK CERITA HINA RAJA-RAJA MELAYU NI.DULU MASA AKU KECIK-KECIK AKU DENGAR MAHATHIR DAN KAWAN-KAWAN DIA DALAM UMNO YANG DOK PELEKEH RAJA MELAYU AMBIK SAHAM,REBUT SAHAM,BUAT PAGAR JUTA-JUTA,MINTA PERMIT MALAH MACAM-MACAM LAGI LAH.MENGGAMBARKAN SEOLAH-OLAH RAJA-RAJA MELAYU NI KEBULOR SANGAT NDAK KE DUIT.

YANG AKU PALING PELIK DERHAKA DALAM BENTUK RASUAH LAGI LA PARAHNYA.BUKAN SAHAJA SAPU DUIT RAKYAT,SALAHGUNA KUASA DAN SECARA TIDAK LANGSUNG MENJAHANAMKAN NEGARA.KALAU DI NEGARA CHINA,IRAN,ARAB, MALAH DI SESETENGAH NEGARA, RASUAH DIHUKUM MATI ATAU PENJARA SEUMUR HIDUP......

APA MACAM HANG SHAHRIZAT??? BAIK TOK SAH CAKP LAH...DUDUK DIAM-DIAM.





Wanita Umno hari ini menggesa supaya tindakan tegas diambil terhadap pemimpin pembangkang yang didakwa mempersendakan raja-raja Melayu semasa Istiadat Pertabalan Yang di-Pertuan Agong di Istana Negara baru-baru ini.

Ketuanya Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang mewakili pergerakan itu membantah penghinaan terhadap raja-raja Melayu itu, berkata ia merupakan satu tindakan yang amat biadap dan jelas menunjukkan pemimpin pembangkang mempunyai jati diri yang sangat rendah sebagai rakyat Malaysia.

Shahrizat dalam satu kenyataan berkata mereka tidak menghormati kedudukan raja-raja Melayu seperti dinyatakan dalam Rukun Negara yang menjadi ikrar pegangan rakyat dan garis panduan dalam usaha membina negara dan bangsa Malaysia.

"Kami ahli Wanita Umno selaku ibu dan pemimpin yang memperjuangkan kedaulatan bangsa dan agama amat kesal dengan isu penghinaan Raja-raja Melayu ini dan mendesak pihak yang berkenaan untuk mengambil tindakan tegas terhadap yang terlibat atas keterlanjuran mereka menghina kedaulatan dan kedudukan Raja-raja yang menjadi tunggak kesepaduan rakyat Malaysia," katanya.

Kenyataan beliau itu adalah sebagai mengulas dakwaan tersebut oleh seorang petugas perubatan pada majlis istiadat itu, Dr Rahman Kadir menerusi laman sosial Facebook.

Sementara itu, anggota Parlimen pembangkang yang didakwa terlibat dilaporkan enggan menjawab secara jelas dakwaan itu atau setidak-tidaknya menafikan yang mereka terlibat dalam insiden itu.

- Bernama

No comments: