ULANG BANYAK KALI. SEBAB WALAUN TAK FAHAM BAHASA.




 Untuk yang sibuk kata harga barangan keperluan akan naik sebab 𝗹𝗼𝗿𝗶 𝗴𝘂𝗻𝗮 𝗱𝗶𝗲𝘀𝗲𝗹, sila hadamkan informasi ini. Jelas tak? Kenderaan 𝘀𝗲𝗸𝘁𝗼𝗿 𝗹𝗼𝗴𝗶𝘀𝘁𝗶𝗸 masih dapat menikmati diesel pada harga lama, RM2.15.


Bagi sektor pengangkutan awam seperti bas ekspres dan termasuklah bas sekolah, harga diesel jauh lebih murah pada RM1.88 seliter. Dekat mana yang dikata 𝗵𝗮𝗿𝗴𝗮 𝗯𝗮𝗿𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗻𝗮𝗶𝗸 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗻𝗮 𝗸𝗼𝘀 𝗻𝗮𝗶𝗸?


Sebab itu Ameer Mydin kata harga barangan 𝘁𝗮𝗸 𝗽𝗲𝗿𝗹𝘂 𝗻𝗮𝗶𝗸 𝘀𝗲𝗯𝗮𝗯 𝘁𝗶𝗮𝗱𝗮 𝗽𝗲𝗻𝗶𝗻𝗴𝗸𝗮𝘁𝗮𝗻 𝗸𝗼𝘀. Malah Gabungan Pengusaha Bas Sekolah Malaysia juga dah umumkan harga tambang bas sekolah 𝗮𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗸𝗮𝗹.


Ada pentaksub 𝗣𝗠 𝘁𝗲𝗿𝗱𝗮𝗵𝘂𝗹𝘂 dakwa sebelum ini pun dah ada subsidi bersasar. Jadi aku nak tanya, pernah tak kita dengar 𝘀𝘂𝗯𝘀𝗶𝗱𝗶 𝗱𝗶𝘀𝗮𝗹𝘂𝗿𝗸𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗹𝗮𝗹𝘂𝗶 𝙛𝙡𝙚𝙚𝙩 𝙘𝙖𝙧𝙙 seperti sekarang ini? Cuba ingat. Ada tak?


Kalau ada, takkanlah begitu ramai yang bebal sampai tak faham bagaimana subsidi bersasar ini dijalankan. Sampaikan 𝗞𝗲𝘁𝘂𝗮 𝗣𝗲𝗺𝘂𝗱𝗮 sebuah parti tu sama naik dengan walaun dia punya bodoh tu.


𝗠𝗲𝗸𝗮𝗻𝗶𝘀𝗺𝗲 𝘀𝘂𝗯𝘀𝗶𝗱𝗶 𝗯𝗲𝗿𝘀𝗮𝘀𝗮𝗿 yang sedang dilaksana ketika ini memang tak pernah dibuat oleh mana-mana pentadbiran sebelum ini. Yang ada dulu cuma bantuan tunai. Itu pun cuma pada B40, tapi tidak pada syarikat. Sebab tu dulu 𝗵𝗮𝗿𝗴𝗮 𝗯𝗮𝗿𝗮𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗻𝗮𝗶𝗸 𝗺𝗲𝗻𝗰𝗮𝗻𝗮𝗸.


Dari isu ni, boleh nampak beberapa pemimpin yang mengaku cerdik, ada 𝘵𝘪𝘵𝘭𝘦 doktor, tapi sebenarnya IQ rendah. 𝗡𝗮𝗸 𝗳𝗮𝗵𝗮𝗺𝗸𝗮𝗻 𝘀𝘂𝗯𝘀𝗶𝗱𝗶 𝗯𝗲𝗿𝘀𝗮𝘀𝗮𝗿 𝗽𝘂𝗻 𝘁𝗮𝗸 𝘁𝗲𝗿𝗺𝗮𝗺𝗽𝘂, apatah lagi nak pimpin parti?


Tauke pasaraya, pengusaha bas sekolah, pemandu lori dan banyak pihak dah akui 𝘁𝗶𝗮𝗱𝗮 𝗽𝗲𝗻𝗶𝗻𝗴𝗸𝗮𝗿𝗮𝗻 𝗸𝗼𝘀 tapi orang politik yang berlebihan menafikan. Padahal ko tu bawak lori pun tak reti. Apa kes? Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.



No comments: