WIBAWA

 

WIBAWA





Mana baik kita sokong. Mana salah kita bantah.

We give credit where credit is due.

PRU kali ini, PKR membuat langkah ke hadapan. Pemilihan calon pilihanraya dibuka kepada orang ramai yang berminat dan dibuat secara dalam talian.

Ada spesifikasi khusus dari segi pendidikan, kelayakan dan pengalaman.

Ini satu perkara yang baik. Ia memecah tradisi biasa parti politik di mana calon dipilih di kalangan cabang/ ranting. Bahagian atau cawangan.

At the rate we are going, we don’t need too many politicians. Dah terlampau ramai.

We are actually in dire need of leaders and governors. Mereka yang boleh mentadbir dan merubah Malaysia. Tak semestinya politikus semata2.

Saya teruja kerana line up yang diumum ini mereka dari set Melayu wibawa.

Hebat

belaka. Yang paling saya minat ialah Saudara Nik Omar. Saya ikuti perkembangan politik beliau dari dulu. He has similarities and resemblance of Tok Guru.

Saya dengar dia akan melawan seorang warlord di Perak. Saya harap beliau menang. Suatu nafas baru buat Malaysia. Bila muka baru yang wibawa tumbangkan warlord. Ini menunjukkan pengundi kita mula matang.

Tak sabar nak tengok line up Parti lain pula. Saya harapkan lebih ramai calon yang terdiri daripada Towering Malaysians dan Melayu wibawa. Bukan level air suam dan basuh koridor saja.

Salam hormat,

Liyana Marzuki

 

No comments: