Pembacaan Politik Saya.

Rina ariana



Saya kira bila TunM dan DSSA sanggup mencemar duli ker HQ PKR maknanya permainan sudah sampai tahap kalah mati. Kali ini mereka berdua sudah tolak kepentingan peribadi ketepi dan sanggup bersama-sama dengan PH. Dan kedudukan DSAI di tengah-tengah mungkin indikasi siapa calon PM dari koliasi PH Plus kali ini.

Dahulu saya sendiri berijtihad untuk biar sahaja PN sampai ke PRU15 kalau semua benda status quo, tapi mutakhir ini makin menjadi-jadi kebobrokannya. Habis rosak semua institusi dalam negara akibat nafsu peribadi.

Justeru itu saya berpendapat adalah wajib untuk menjatuhkan kerajaan PN ini sebelum ramai lagi yang di bebaskan demi kelangsungan kuasa individu yang rakus tak bertebing.

Ingat dalam perlembagaan persekutuan tulis yang PM hanya boleh di jatuhkan dalam parlimen melalui undi tak percaya atau melalui letak jawatan. Tapi kita juga kena ingat Kedah pada bulan lepas sudah jadi duluan yang mana PM/MB boleh di jatuhkan hanya dengan menggunakan akuan bersumpah sahaja. Jadi permainan gelojoh PM Muidin sebenarnya akan memakan diri sendiri.

Hasbunallah wanikmal wakil



No comments: