Campurtangan politik dalam kes jenayah rasuah pemimpin UMNO .



1.Saya merujuk kenyataan-kenyataan  yang lahir dari kalangan politik dan non politik yang menyeru agar jangan ada campurtangan politik dalam kes rasuah pemimpin UMNO.
(Dan siasatan kes rasuah terhadap bbrp pemimpin  PAS)

2.Seruan itu tentulah seruan dan gesaan yang sia2 dan tidak memberi makna.Samada memang kenyataan2 itu tidak jujur, muslihat atau datang dari mereka yang amat dangkal dalam memahami apa yang berlaku.

3.Tidakkah mereka sedar Muhyiddin ini menjadi PM hasil tanda tangan SD dan sokongan ahli-ahli Parlimen UMNO (dan PAS) yang menghadapi dakwaan dan siasatan jenayah ini?

4.PM ini sudah terhutang  budi dan jasa kepada penjenayah2 ini kerana tanpa tandantangan SD mereka Mhhyidin tidak akan jadi PM

5.Dan sekarang kita seru PM  dan kerajaan baru ini tidak campurtangan kes jenayah pemimpin2 UMNO ini?

6.Kita hanya pamerkan kebodohan dan kedangkalan dengan membuat seruan yang sia-sia itu.Cukuplah dunia melihat kebodohan dan sikap keji orang politik seminggu ini dan sekarang kalangan pengamal undang-undang , NGO juga mau pamerkan kebodohan bangsa ini kepada dunia?!

7.Asas kerajaan ini sudah salah.Yang kalah praya jadi kerajaan.Yang menang praya jadi pembangkang.Sokongan dan tandatangan penjenayah tentukan PM.Ini semua salah dan dunia tahu.Kita sahaja yang masih tidak tahu atau sengaja tidak mahu tahu.

8.Hakikatnya demokrasi sudah mati, keadilan sudah mati kerana PM khianat dan gila kuasa ini sanggup kompromi dengan penjenayah rasuah (dan salahlaku seks sumbang) untuk menjadi PM.

9.Hakikat ini yang mesti ditentang oleh setiap warga cerdas ,ulama,intelektual,pengamal undang-undang .Bukan membuat gesaaan sia-sia kepada kerajaan songsang ini dan mempamerkan kebodohan kita sendiri.

Mohamad Ezam Mohd Nor
2 Mac 2020, 7 rejab 1441H


No comments: