TIDAK MENJADI MASAALAH JIKA HADI IDAMKAN JAWATAN PM

Tidak menjadi masaalah sekiranya Hj Hadi yang dikatakan menteri bermulut celupar dan tak berapa cerdik yang disiarkan dalam Malaysiakini bahawa Hj Hadi idamkan jawatan PM.Pertamanya isu ini dibawa kerana kegagalan umno bn memujuk PAS menyertai Umno,dan usaha beberapa individu yang dikatakan cuba mewujudkan kerajaan perpaduan gagal.Malah kenyataan-dan seranagn semasa pemlihan di adakan baru-baru ini membuktikan bahawa ahli PAS mahukan pemimpin yang berani tampil kehadapan dalam isu rakyat.

Ucapan Nazri memang kita lihat sebagai satu provokasi , dan tidak menjadi masaalah jika Hj Hadi berkelayakan dan tidak pula dilihat lebih kurang dari Najib.Malah beliau lebih di yakini dari Najib sendiri hatta Nazri sendiri.

Ulasan ini di buat ringkas kerana merasakan kenyataan seorang menteri yang memang di kenali sebagai menteri yang bercakap dahulu berfikir kemudian....Apa kurangnya Hj Hadi..??

http://www.malaysiakini.com/news/166117



umno tidak pernah tutup pintu pada PAS
8:38PM Jun 5
muhyiddin yasin and umno Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, PAS memilih pendekatan yang sempit apabila hanya bekerjasama dengan pihak yang boleh memberikan keuntungan sahaja.
Abdul Rahim Sabri & Salhan K Ahmad | 7:00PM Jun 5
utusan on pas election thumbnail Ahli parlimen Kubang kerian memberi amaran, beliau akan "memerangi" musuh PAS itu "sehingga menyembah bumi" sekiranya cuba memecahbelahkan parti itu.













Baca kenyataan menteri berkenaan.


Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz menggambarkan PAS dan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai oportunis dengan cuba meletakkan dirinya sebagai pengganti kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bakal perdana menteri.

Nazri berkata, keputusan pemilihan PAS Sabtu lalu merupakan petanda bahawa pemimpinnya, terutama Hadi, sedar bahawa mereka perlu berusaha menguasai Pakatan Rakyat.

"Jika Hadi fikir mereka boleh tawan Putrajaya, maka dia (fikir) akan jadi PM kerana Anwar sekarang dalam masalah," kata Nazri, merujuk kepada perbicaraan tuduhan kes liwat dan video seks yang dikaitkan dengan ketua pembangkang itu.

No comments: