TAK ADA DABIK DADA..




 Respon 𝗗𝗦 𝗔𝗻𝘄𝗮𝗿 terhadap posting 𝗡𝗮𝗱𝗶𝗿 𝗮𝗹-𝗡𝘂𝗿𝗶. Tak ada cakap besar, tak ada berlagak, tak bermegah. Sebaliknya beliau 𝗺𝗲𝗺𝘂𝗹𝗮𝗻𝗴𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗻𝗴𝗵𝗮𝗿𝗴𝗮𝗮𝗻 buat Presiden Mesir atas kerjasama.


Bayangkan kalau lebai. Sedangkan yang dia 𝘁𝗮𝗸 𝗯𝘂𝗮𝘁 pun dia 𝘤𝘭𝘢𝘪𝘮. Apatah lagi kalau kes macam ni. Tapi DS Anwar 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻 𝗶𝗻𝘀𝗮𝗻 𝘀𝗲𝗯𝗲𝗴𝗶𝘁𝘂. Itu melambangkan keikhlasan beliau membantu.


Ini pentingnya negara dipimpin oleh 𝗽𝗲𝗺𝗶𝗺𝗽𝗶𝗻 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗱𝗶𝗵𝗼𝗿𝗺𝗮𝘁𝗶 𝗱𝗶 𝗽𝗲𝗿𝗶𝗻𝗴𝗸𝗮𝘁 𝗱𝘂𝗻𝗶𝗮. Bukannya yang hanya setakat berani baca PDF atau yang 𝗱𝗶𝗹𝗮𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗺𝗮𝘀𝘂𝗸 𝗔𝗿𝗮𝗯 𝗦𝗮𝘂𝗱𝗶. Mudah urusan negara.


Hebatnya DS Anwar, ketika pertolongan diminta, beliau tak berjanji apa-apa. Kerana beliau tahu 𝗶𝗮 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗿𝗷𝗮 𝗺𝘂𝗱𝗮𝗵 dan tak mahu meletakkan harapan yang tinggi. Tapi beliau tetap usahakan hingga berjaya.


Dah jadi pun bukan beliau yang hebahkan. Kalau kisah ini tak dikongsikan oleh Nadir, kita pun tak tahu cerita ni. Jauh berbeza dengan 𝗯𝗮𝗱𝘂𝘁 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗰𝗮𝗸𝗮𝗽 𝗯𝗮𝗻𝘆𝗮𝗸 𝘁𝗮𝗽𝗶 𝗵𝗮𝘀𝗶𝗹 𝙩𝙖𝙧𝙖𝙠. Sembang lebih.


Apa yang lebih menarik, Nadir 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻𝗻𝘆𝗮 penyokong PH apatah lagi DS Anwar sendiri. Tapi DS Anwar tak keberatan membantu 𝗮𝘁𝗮𝘀 𝗱𝗮𝘀𝗮𝗿 𝗸𝗲𝗺𝗮𝗻𝘂𝘀𝗶𝗮𝗮𝗻. Ini baru contoh orang beriman. Bukan yang mendoakan 𝗸𝗲𝗵𝗮𝗻𝗰𝘂𝗿𝗮𝗻 𝘀𝗲𝘀𝗮𝗺𝗮 𝗺𝘂𝘀𝗹𝗶𝗺.


Memang ada walaun yang memperkecilkan usaha DS Anwar. Tapi biarlah. Pandangan walaun tak terpakai di akhirat kelak. Memang ada sesetengah golongan yang 𝗔𝗹𝗹𝗮𝗵 𝘀𝗲𝗻𝗴𝗮𝗷𝗮 𝗴𝗲𝗹𝗮𝗽𝗸𝗮𝗻 𝗵𝗮𝘁𝗶 𝗺𝗲𝗿𝗲𝗸𝗮. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.


No comments: