KISAH 6 YANG DIHUKUM


 𝗭𝘂𝗹𝗳𝗮𝗿𝗵𝗮𝗻.


1. Mental aku down gila selepas baca penghakiman penuh kes Zulfarhan.


2. Adakah aku menyesal baca?


3. Ya.


4. Lepas baca; aku rasa kesemua OKT patut mati.


5. Dengan mak bapa OKT aku jadi benci.


6. Mereka upah peguam untuk bela & kurangkan hukuman anak² mereka. Adakah itu penyesalan? Tak. Mereka sanggup berusaha untuk selamatkan anak² yang jahat. Aku taknak tahu & taknak faham keadaan & situasi mereka. Aku hanya nak tahu, nak faham & bersama² Zulfarhan. Ini ketetapan aku.


7. Buat aku marah. Dari 18 tahun. 6 OKT minta kurangkan kepada 10 - 12 tahun. 


8. Buat aku marah, OKT² tak mengaku seterika lelama. Kata mereka 8 kali je dan itupun 1 saat. Dah tu 90 kesan lecur? Siapa tekap?


9. Menipu bermakna TIDAK MENYESAL. Jadi bagaimana nak tolerate pada mereka?


10. OKT² yang pukul pun tak mengaku pukul.


11. Tak mengaku pukul satu hal, siap nak heret kawan² Zulfarhan supaya didakwa sekali. Apa punya si. @l la dorang neh.


12. Hujah dorang (OKT) tahu apa?


13. Dah dibuang UPNM.


14. Heyy anak b @ b ! ; kalau ada satu pun keturunan kau orang yang baca post ini. Fahamkan;


👉  Korang dibuang UPNM.


👉 Itu bukan hukuman.


👉 Pada bila² masa korang boleh sambung belajar dimana².


👉 Sekalipun taknak sambung, kau semua masih hidup. Bernafas. Bernyawa. Boleh makan sedap². Boleh layan Netflix. Boleh ber0men. Ya. Nampak?


👉 Adakah kau semua menderita? Dalam tanah? Nope.


15. Jadi, dibuang UPNM bukanlah hukuman.


16. Hukuman ialah bilamana kau semua mati sebagaimana Zulfarhan mati.


17. Selagi mana² hukuman yang korang dapat bawah dari apa yang sebutkan di atas, penjara 3 tahun ke 4 tahun ke dibuang universiti ke itu bukan hukuman. Itu rahmat Allah pada kau semua.


18. Bertaubat? Ya wajib.


19. Menyesal? Ini buat tak?


20. Minta maaf pada keluarga Zulfarhan? Ada tak?


Sebaik² menyesal adalah minta tambah hukuman. Bukan kurangkan. Sorry to say. Aku tak nampak walau satu pun ada elemen penyesalan terhadap tindakan² kau semua ke atas Zulfarhan.


Korang bukan manusia pun.


Korang adalah s. Yai. Tan.



No comments: