JOM SOKONG KERAJAAN CEPAT




 𝗕𝗲𝗿𝘀𝗮𝘁𝘂 nak pinda perlembagaan. Katanya untuk elak kejadian 𝗠𝗣 𝗕𝗲𝗿𝘀𝗮𝘁𝘂 𝗺𝗲𝗻𝘆𝗮𝘁𝗮𝗸𝗮𝗻 𝘀𝗼𝗸𝗼𝗻𝗴𝗮𝗻 kepada PM dan Kerajaan Perpaduan berulang. Ok. Itu boleh difahami.


Yang tak faham bila dia kata "𝘁𝗮𝗺𝗮𝘁𝗹𝗮𝗵 𝗿𝗶𝘄𝗮𝘆𝗮𝘁 𝗲𝗻𝗮𝗺 𝗷𝗮𝗵𝗮𝗻𝗮𝗺". Apa yang tamatnya? Apakah Bersatu nak pecat mereka? Dipecat tak gugurkan kerusi seseorang MP itu.


Bersatu nak gubal peraturan supaya MP yang beralih sokongan 𝗱𝗶𝗸𝗶𝗿𝗮 𝗺𝗲𝗻𝗶𝗻𝗴𝗴𝗮𝗹𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗮𝗿𝘁𝗶 lalu 𝗮𝗸𝘁𝗮 𝗔𝗻𝘁𝗶 𝗟𝗼𝗺𝗽𝗮𝘁 𝗣𝗮𝗿𝘁𝗶 terpakai atas mereka? Yang itu aku ada sedikit musykil.


Peraturan begitu boleh digubal tapi 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝗠𝗣 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝗯𝗲𝗿𝗽𝗮𝗹𝗶𝗻𝗴 𝘁𝗮𝗱𝗮𝗵 𝘀𝗲𝗹𝗲𝗽𝗮𝘀 𝗶𝗻𝗶. Untuk dikenakan kepada MP yang sudah buat, rasanya agak sukar untuk. Tapi tak apa, kita tengok saja permainan mereka.


Cuma, kepada MP Bersatu yang 𝗮𝗱𝗮 𝗻𝗶𝗮𝘁 nak sokong PM tu, baik buat cepat sebelum perhimpunan agung khas itu dibuat. Lambat tak dapat. Kalau boleh semua sekali lagi bagus. Tinggalkan Mahiaddin dan Hamzah je dalam parti tu. 𝘛𝘩𝘦 𝘮𝘰𝘳𝘦 𝘵𝘩𝘦 𝘮𝘦𝘳𝘳𝘪𝘦𝘳, orang kata.


Dan aku nak ingatkan lah kepada Bersatu. Seronok dia panggil MP yang sokong PM tu pengkhianat. Takkan dah lupa, 22 𝗯𝘂𝗹𝗮𝗻 𝗱𝘂𝗹𝘂, berapa ramai MP UMNO yang Bersatu beli?


Kemudian masa 𝗟𝗮𝗻𝗴𝗸𝗮𝗵 𝗦𝗵𝗲𝗿𝗮𝘁𝗼𝗻, orang yang sama tu juga yang melompat tinggalkan PH masuk PN. Yang itu tak nak panggil pengkhianat ke? Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.



No comments: