"𝗙𝗔𝗞𝗘 𝗡𝗘𝗪𝗦", 𝗠𝗔𝗞𝗜 𝗛𝗔𝗠𝗨𝗡 𝗗𝗔𝗡 𝗛𝗔𝗦𝗨𝗧𝗔𝗡 𝗞𝗘𝗕𝗘𝗡𝗖𝗜𝗔𝗡 𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗞𝗛𝗔𝗪𝗔𝗥𝗜𝗝 𝗗𝗜 𝗦𝗢𝗖𝗠𝗘𝗗 𝗕𝗘𝗥𝗟𝗘𝗟𝗨𝗔𝗦𝗔 : 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗞𝗘 𝗞𝗜𝗧𝗔 𝗛𝗜𝗡𝗔 𝗗𝗔𝗡 𝗠𝗔𝗞𝗜 𝗠𝗘𝗡𝗧𝗘𝗥𝗜....???


1) SUDAH lebih setahun saya perhatikan "𝗙𝗔𝗞𝗘 𝗡𝗘𝗪𝗦", 𝗺𝗮𝗸𝗶 𝗵𝗮𝗺𝘂𝗻, 𝗰𝗲𝗿𝗰𝗮𝗮𝗻, 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵 𝘁𝗲𝗿𝗵𝗮𝗱𝗮𝗽 𝗣𝗠𝗫 𝗱𝗮𝗻 𝗵𝗮𝘀𝘂𝘁𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗯𝗲𝗻𝗰𝗶𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗸𝗲𝗿𝗮𝗷𝗮𝗮𝗻 dilakukan oleh puak 𝗞𝗛𝗔𝗪𝗔𝗥𝗜𝗝 dan PEMBANGANG sangat luarbiasa dan berleluasa. Kita hidup di era apa ni? Al Fitan? Dari masa ke semasa saya menulis, menegur bahawa ini tidak boleh dibiarkan.


2) Bayangkan anak cucu kita boleh melihat 𝗰𝗮𝗰𝗶𝗮𝗻, 𝗺𝗮𝗸𝗶 𝗵𝗮𝗺𝘂𝗻, 𝗸𝗮𝘁𝗮 𝗻𝗶𝘀𝘁𝗮, 𝗽𝗲𝗻𝗴𝗵𝗶𝗻𝗮𝗮𝗻, 𝗳𝗶𝘁𝗻𝗮𝗵 𝗹𝗶𝘄𝗮𝘁, 𝗷𝗲𝗻𝗮𝘆𝗮𝗵 𝗤𝗔𝗭𝗔𝗙 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗺𝗲𝗺𝗽𝗲𝗿𝗺𝗮𝗶𝗻𝗸𝗮𝗻 𝗺𝗮𝗿𝘂𝗮𝗵 𝗣𝗠𝗫, 𝗣𝗘𝗥𝗗𝗔𝗡𝗔 𝗠𝗘𝗡𝗧𝗘𝗥𝗜 𝗠𝗔𝗟𝗔𝗬𝗦𝗜𝗔 𝗸𝗼𝘁? Tak ada PM Malaysia yg dipermainkan maruahnya sehingga ke tahap ini. Menteri buat apa? Menteri tak rasa apa-apa? Tak rasa perlu pertahankan maruah Boss ke. atau at least pertahankan Institusi Perdana Menteri daripada jadi momokan gerombolan PNjahat.


3) Seingat saya era DS Najib Tun Razak jadi PM pun takde orang maki beliau tahap ni. Malah ada yg kena dakwa atas sebab menghina beliau dengan karakator jelik. Pada saya memang patut pun. Kalau pun tak suka pada Perdana Menteri ke 6 itu jangan le sampai nenghuduhkan wajah beliau, fitnah atau edit gambar. Tapi saya solute cara Menteri UMNO BN tangani isu mcmni. Ia tidak berleluasa.


4) PMX tu Perdana Menteri Malaysia yg ke 10, maruah beliau mesti dipertahankan. Kamu ada kuasa, apa kamu buat? 𝗔𝘁𝗮𝘀 𝗻𝗮𝗺𝗮 𝗸𝗲𝗯𝗲𝗯𝗮𝘀𝗮𝗻 𝗯𝗲𝗿𝘀𝘂𝗮𝗿𝗮 𝗺𝗮𝗸𝗮 𝗸𝗮𝗺𝘂 𝗯𝗶𝗮𝗿𝗸𝗮𝗻 𝘄𝗮𝗹𝗮𝘂𝗻 & 𝘂𝗻𝘁𝗶𝘁 𝗞𝗛𝗔𝗪𝗔𝗥𝗜𝗝 𝗣𝗡𝗷𝗮𝗵𝗮𝘁 𝗪𝗔𝗥𝗚𝗔𝗡𝗘𝗚𝗔𝗥𝗔 𝗧𝗔𝗞 𝗕𝗘𝗥𝗚𝗨𝗡𝗔 𝗯𝗲𝗿𝗺𝗮𝗵𝗮𝗿𝗮𝗷𝗮𝗚𝗜𝗟𝗔 𝗺𝗲𝗿𝗮𝗰𝘂𝗻 𝗽𝗲𝗺𝗶𝗸𝗶𝗿𝗮𝗻 𝗮𝗻𝗮𝗸-𝗮𝗻𝗮𝗸 𝗺𝘂𝗱𝗮 supaya membenci PMX dan Kerajaan MADANI? Takde idea ke MenKom dan MDN mahu menghentikan aktiviti TIDAK BERMARUAH di SocMed ini. Malaysia MADANI apa ini jika 𝗧𝗜𝗔𝗗𝗔 𝗛𝗢𝗥𝗠𝗔𝗧 𝗽𝘂𝗻 𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗜𝗻𝘀𝘁𝗶𝘁𝘂𝘀𝗶 𝗣𝗲𝗿𝗱𝗮𝗻𝗮 𝗠𝗲𝗻𝘁𝗲𝗿𝗶??


5) Hari ini maki hamun, caci cerca, kata nista, "𝗙𝗔𝗞𝗘 𝗡𝗘𝗪𝗦", edit gambar, menghina, menuduh liwat terhadap PMX jadi norma dan memfitnah Kerajaan MADANI jadi kebiasaan. FREE for ALL. Buat lah apa kamu suka apa bila Allah cabut rasa malu. Baca apa saya tulis pada 17 Februari 2024 di sini : 𝗕𝗜𝗟𝗔 𝗔𝗟𝗟𝗔𝗛 𝗧𝗔𝗥𝗜𝗞 𝗦𝗜𝗙𝗔𝗧 𝗠𝗔𝗟𝗨 : 𝗧𝗘𝗥𝗕𝗢𝗡𝗚𝗞𝗔𝗥 𝗙𝗜𝗧𝗡𝗔𝗛 𝗕𝗜𝗟𝗔 𝗣𝗡𝗖𝗔𝗖𝗔𝗜 𝗣𝗘𝗥𝗧𝗜𝗞𝗔𝗜𝗔𝗡 𝗡𝗔𝗦𝗜𝗢𝗡𝗔𝗟 𝗕𝗘𝗥𝗕𝗔𝗟𝗔𝗛 𝗦𝗘𝗦𝗔𝗠𝗔 𝗦𝗘𝗡𝗗𝗜𝗥𝗜 𝗗𝗔𝗡 𝗗𝗚𝗡 𝗪𝗔𝗟𝗔𝗧𝗢𝗞

Link : https://www.facebook.com/Zusdin3/posts/368162026078397


6) JIKA anda terbaca artikel saya pada 09 Februari 2024 : 𝗪𝗔𝗟𝗔𝗨𝗡 & 𝗨𝗡𝗧𝗜𝗧 𝗣𝗔$, 𝗣𝗔𝗥𝗧𝗜 𝗕𝗨𝗡𝗚𝗔 𝗞𝗛𝗔𝗪𝗔𝗥𝗜𝗝 𝗕𝗘𝗕𝗔𝗦 𝗦𝗘𝗕𝗔𝗥 "𝗙𝗔𝗞𝗘 𝗡𝗘𝗪𝗦" 𝗗𝗔𝗡 𝗧𝗘𝗥𝗟𝗘𝗣𝗔𝗦 "𝗦𝗖𝗢𝗧-𝗙𝗥𝗘𝗘". Link : https://www.facebook.com/Zusdin3/posts/366141512947115

anda akan perasan saya ada cabar SKMM dan MenKom dari masa ke semasa menyiarkan :


i) Jumlah Kes Berita Palsu dilaporkan

ii) Jumlah Kes yg disiasat SKMM dan PDRM

iii) Jumlah Kes yg sdg dibicarakan

iv) Jumlah Kes yg telah dijatuhkan hukuman

v) Jumlah yg sedang menjalani hukuman


7) Sebagai 𝗣𝗘𝗠𝗔𝗡𝗧𝗔𝗨𝗔𝗡, biar statistik seperti ini sentiasa ditanya MenKom kpd pegawai SPRM, infact MDN pun patut bertanya selalu kepada pihak atasan PDRM tentang ini. Dari situ kita boleh lihat samada 𝗸𝗲𝗿𝗷𝗮 𝗣𝗡𝗷𝗮𝗵𝗮𝘁-𝗣𝗡𝗷𝗮𝗵𝗮𝘁 𝗞𝗛𝗔𝗪𝗔𝗥𝗜𝗝 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗦𝗼𝗰𝗠𝗲𝗱 itu menjadi tinggi atau mengurang??


8.) JUJURnya pada pendapat saya, andai KemKom dan MDN mengambil berat dan serious tentang hal ini, "𝗙𝗔𝗞𝗘 𝗡𝗘𝗪𝗦", maki hamun, caci cerca, menghina, mengejek, memfitnah, menganjing PMX dan Kerajaan MADANI di SocMed dapat kita hentikan. 𝗞𝗶𝘁𝗮 𝗻𝗮𝗸 𝗯𝗶𝗻𝗮 𝗺𝗮𝘀𝗮𝘆𝗮𝗿𝗮𝗸𝗮𝘁 𝗠𝗔𝗗𝗔𝗡𝗜 𝗱𝗴𝗻 𝗻𝗶𝗹𝗮𝗶 𝗛𝗢𝗥𝗠𝗔𝗧 𝗯𝘂𝗸𝗮𝗻? JIKA Menteri lebih tegas dan keras saya kira kita boleh elakkan pemikiran ghuluw, melampau seperti khianat menconteng dgn perkataan "𝗙𝗨𝗖𝗞 𝗠𝗘𝗡𝗧𝗘𝗥𝗜..!!" dan membakar kereta polis bantuan seperti semalam.


9) Hasil dari pemikiran KHAWARIJ yg syadid, ghuluw, ekstrim dan radikal anda lihat apa boleh berlaku jika disebarkan tanpa kawalan? Baca : 𝗡𝗔𝗧𝗜𝗝𝗔𝗛 𝗣𝗢𝗟𝗜𝗧𝗜𝗞 𝗞𝗘𝗕𝗘𝗡𝗖𝗜𝗔𝗡, 𝗦𝗬𝗔𝗗𝗜𝗗, 𝗚𝗛𝗨𝗟𝗨𝗪, 𝗘𝗞𝗦𝗧𝗥𝗜𝗠 𝗗𝗔𝗡 𝗥𝗔𝗗𝗜𝗞𝗔𝗟 : 𝗠𝗘𝗡𝗧𝗘𝗥𝗜 𝗣𝗔𝗧𝗨𝗧 𝗕𝗔𝗖𝗔 𝗖𝗢𝗡𝗧𝗘𝗡𝗚𝗔𝗡 "𝗙𝗨𝗖𝗞 𝗠𝗘𝗡𝗧𝗘𝗥𝗜...!!"

Link : https://www.facebook.com/Zusdin3/posts/370379772523289


10) Kita pun tak faham apa tindakan Menteri-menteri berkenaan untuk menghentikan perkara tidak sihat yg berlaku di SocMed gara-gara walaun & untit 𝗞𝗛𝗔𝗪𝗔𝗥𝗜𝗝 yg meroyan kerana GAGAL Tebuk Atap. 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗞𝗘 𝗞𝗜𝗧𝗔 𝗛𝗜𝗡𝗔 𝗗𝗔𝗡 𝗠𝗔𝗞𝗜 𝗠𝗘𝗡𝗧𝗘𝗥𝗜....??? 𝗘𝗵..𝗣𝗠𝗫 𝗱𝗶𝗵𝗶𝗻𝗮 𝗵𝗮𝗿𝗶-𝗵𝗮𝗿𝗶 𝗯𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗽𝘂𝗹𝗮 𝗱𝗶𝗯𝗲𝗻𝗮𝗿𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗼𝘁? 𝗔𝗻𝗱𝗮 𝗳𝗮𝗵𝗮𝗺 𝗺𝗮𝗸𝘀𝘂𝗱 𝘀𝗮𝘆𝗮 𝗱𝗮𝗻 𝗮𝗽𝗮 "𝗦𝗜𝗚𝗡𝗔𝗟" 𝗱𝗶𝗯𝗲𝗿𝗶𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗥𝗮𝗸𝘆𝗮𝘁?


Wallahualam.


- Zus Din 

16022024



No comments: