CEPAT NAK AMBIK KESEMPATAN- TAHU TAPI BUKAN NAK HALANG TAPI NAK CERCA. TUJUAN NAK CERCA LEBIH KEPADA NAK HALANG

 

Pusat hiburan Privacy Club yang anjurkan Thai Hot Guy tidak mempunyai lesen. Dari pemeriksaan awal pihak DBKL, premis itu dilesenkan sebagai sebuah restoran kepada Beijing 9 Sdn. Bhd.

Bagaimanapun, lesen restoran itu telah tamat pada 4 Februari 2021. Jadi persembahan Thai Hot Guy itu adalah tanpa kebenaran pihak berkuasa. Namun begitu ada pihak cepat ambil kesempatan.

PAS seperti biasa lekas politikkan isu ini. Dan tanpa segan silu PAS mengaitkan dengan Madani. Entah kenapa PAS benci dengan usaha kerajaan ini untuk membentuk pembangunan yang berciri Islam.

Tapi yang aku suka nak sentuh, puak ni, sekiranya ada acara atau program berbentuk keislaman yang dijalankan oleh kerajaan, mereka akan perlekeh atau paling tidak, mereka pendamkan.

Tapi bila ada acara tak senonoh, walaupun dianjur oleh pihak swasta, yang tak kena mengena dengan kerajaan pun, lekas mereka menuding kepada pihak kerajaan. Malah yang lulus waktu dia memerintah pun dia salahkan kerajaan yang ada juga.

Jadi aku nak tanyalah. Bila ada mudir sekolah tahfiz yang meliwat anak murid di Kelantan, adakah boleh salahkan kerajaan negeri? Jika banyak kes dadah, adakah salah kerajaan negeri juga?

Boleh nampak jelas sifat PAS. Bila berlaku perkara mungkar atau masalah sosial, lebai PAS tak pernah pun fikir nak selesaikan. Sebaliknya mereka akan tunggang isu itu untuk laba politik.

Tetapi kalau berlaku di negeri yang mereka tadbir, pandai pula mereka kata tak ada kena mengena dengan kerajaan negeri.

Begitulah sifat mereka. Bukanlah amr ma'ruf nahi mungkar sangat pun. Mereka sekadar berpolitik je. Islam bukan lagi perjuangan mereka. Sebaliknya Islam kini hanyalah instrumen untuk mereka meraih sokongan. Guane boh?

Raja Gelap

 

No comments: