LAGI ULASAN TENTANG UNTUNG ATAS ANGIN





Hello... Bersih dan stabil ke tu? Hahaha...

SPRM telah menahan seorang CEO sebuah syarikat swasta berkenaan penyelewengan dana di bawah Pakej Ransangan Ekonomi ketika pentadbiran PN sebelum ini.

Ada dua perkara aku nak sentuh. Pertama tentang pakej tu. Ketika PRU dulu PN mendabik dada kata Mahiaddin PM pertama yang beri dana RM600b untuk bantu rakyat.

Rupanya hanya hanya RM530b. Dari RM530 itu pula hanya RM92.5b sahaja duit kerajaan. Yang lebih tu, senang cerita, duit rakyat sendiri - KWSP dan juga moratorium.

Menipu je lebih. Rupanya sikit je dia keluarkan duit untuk bantu rakyat. Yang banyaknya, rakyat bantu diri sendiri. Tapi walaun dengan chai bunge punya puja, lain maciam.

Keduanya, dana RM92.5b itu pun tak dibelanjakan secara jujur. Diberi secara rundingan terus dengan janji sebanyak 3% hingga 5% dimasukkan ke dalam akaun sebuah parti.

Parti mana, tak tahulah. Tapi yang pasti bukan PH. Rasanya UMNO pun tidak. Tapi tak tahulah, kan? Ianya dama ada Bersatu atau PAS atau kedua duanya sekali.

Bayangkan, kalau projek yang diberikan tu bernilai RM10b. 3% daripada RM10b banyak mana? Walau tau kira tak? Cuba ambik kalkulator jap.

RM300,000,000! Ringgit Malaysia Tiga Ratus Juta sahaja! Banyak ke sikit tu?

Eh jangan tuduh PH buat fitnah pulak. Boleh baca beritanya di https://bit.ly/3jYjx6R.

Ini SPRM yang buat siasatan ni. Ketua Pesuruhjaya SPRM pula bukan orang yang DS Anwar lantik. Dia orang lantikan Mahiaddin kot...

Tak apalah. Benda masih dalam siasatan. Masih ada peluang nak call Azam Baki. Cuba la slow talk mana tahu ada rezeki boleh kawtim. Guane boh?

Raja Gelap

 

No comments: