SANDIWARA DUA BERANAK

 


Tun and Mukhriz's statement conclude everything. Tun dan TSMY masih sekapal. TSMY dinaikkan PM oleh rencana Tun sendiri. Dibelakang PN ialah Tun sendiri. 

Akhirnya PN dan PH dikawal oleh Tun. Tun cuba wujudkan kerajaan perpaduan lepas letak jawatan, tapi semua x sokong. Plan B ialah naikkan TSMY dalam PN, dan Tun kawal PH. Sebab tu sebenarya mudah je kalau PH nak take over balik kerajaan kalau Tun sokong. Tapi again syarat Tun, ialah Shafie Apdal jadi PM bukan Anwar. So either way, Tun still akan control PM. Yang penting bukan Anwar yang naik. 

Anwar dah tau dari awal game Tun ni. Sebab tu dia tak setuju Shafie Apdal sebagai PM. Dia firm PM mesti dia sendiri. Bila orang salahkan Anwar, sebab gagal kerjasama untuk PH 2.0 form gov, inilah sebabnya. Hari ni, Tun dan Mukhriz melenting kalau TSMY jatuh. Sebab apa? Bukan ke ikut skrip Tun dikhianati TSMY? Patutnya gembira TSMY jatuh. 

Sebab tu saya x teruja dengan PRN negeri Sabah ni. Sama je dua-dua side. PN ada orang Tun, Warisan dah tentu bawah Tun. Amanah dan Dap mungkin kerana masih percaya Tun, sanggup bertanding bawah logo Warisan. Itu sebabnya Anwar tetap nak bertanding dengan logo PKR bukan Warisan.

Rakyat berhak tau apa yang sebenarnya berlaku. Ini belum lagi nak cerita apa punca kejatuhan PH. Tun sabotaj PH sejak awal hingga menjurus kepada naiknya Kjaan PN. Hanya yang nampak saja perasan. Azmin juga tau dari awal. Sebab tu Azmin berani terang-terangan menentang Anwar dari awal. Politician akan playsafe until only if something better awaits him. Dan dia bersama Tun dari awal untuk jatuhkan PH dengan bantuan Hishamuddin dll.

Cukup-cukup lah sandiwara Tun, PPBM, Pejuang. Pada saya mereka ni dah x relevan lg dan x boleh dipercayai lg. Sbb tu Anwar sendiri x nak dah bekerjasama dgn Tun and the geng ni jika bentuk Kjaan baru.


Azizul Abd Hamid




No comments: