MENARIK UNTUK DIBACA : KISAH KONONNYA BANTU AGAMA BANGSA DAN RAIA, FITNAH....PUAK umno KAKI KELENTONG. LEBAI PULA SANGGUP TOLONG.



Ini hero yang konon difitnah? Rata2 rakyat masih terperangkap dengan stigma kononnya raja penyamun perosak negara dan konco2nya ini difitnah. 

Propaganda puak ini sangat licik dan lebih bahaya. Mereka akan beraksi sebagai mangsa dan pura2 tidak tahu, tidak bersalah dan seolah di pihak yang benar. 

Memohon maaf kepada rakyat jauh sekali ada dalam kamus politik mereka. Sebaliknya berlagak suci dan tiba2 menjadi pejuang ummah yang KONONNYA mahu selamatkan negara dari pimpinan kafir. 

Sedangkan yang merosakkan negara, merompak hasil negara dan membina kekayaan peribadi adalah dari kaum puak mereka sebelum ini. Anda yakin manusia begini boleh selamatkan ummah? Secara rambangnya pernah anda jumpa ketua bahagian umno tidak kaya waima asalnya hanya peniaga pasar malam, posmen dll? Sedangkan semua tahu mereka bukan ahli perniagaan pun. Dari mana hasilnya? Fikirlah secara logiknya. 

Dan setelah kalah tersembam mereka mula nampak agak gusar dimana aktiviti membina kekayaan peribadi terbantut. Dari sekecil2 ketua cawangan hingga ke ketua bahagian. Mereka tahu, faham dan sedar mengapa mereka tersembam. Kerana mereka telah gagal menawan rakyat walaupun dengan pelbagai sogokan melemah bangsa sendiri. Siapa banyak beri gula2 maka rakyat akan ikut. Tetapi tidak menjadi kali ini. Mereka tahu aktiviti mereka semakin terlondeh di mata rakyat. Tetapi mereka pendam sesama mereka dan mencari jalan keluar dengan pelbagai propaganda. 

Mereka perlu menutup fokus rakyat dalam berpaksi kepada kejahatan dan penyelewengan mereka. Dan mereka mula bertindak. Pelbagai susun atur propaganda dengan perbelanjaan besar. Mereka masih punyai banyak wang untuk menggerakkan jentera. 

Mereka mulakan dengan 3 perkara dalam membina persepsi untuk ditanam di minda rakyat. AGAMA, BANGSA dan INSTITUSI DIRAJA. 

Permulaan mereka dengan pelbagai subjek2 nasional ini bermula dengan demo2 kecil. Kemudia mula ke arah demo berskala besar. Laungan keramat agama, bangsa dan daulat diraja sekadar lakonan plastik keji demi perjuangan politik gerombolan penyamun perosak bangsa dalam menggapai tali kuasa iaitu minda dan penilaian rakyat. 

Kemudian bertambah rancak dengan propaganda saluran media rakyat. Di dalam medium Facebook mereka ternyata gagal dan lumpuh sepenuhnya kerana masih ditakluki dengan fakta kebenaran pejuang2 percuma kerajaan sekarang. Tetapi mereka gah dan megah di arena whatsapp berantai. 

Rata2 maklumat palsu dengan cerita dongeng dangkal dijamu kepada masyarakat kampung terutamanya dengan susunan ayat penuh palsu dan fitnah dalam membina persepsi dan membunuh karektor kerajaan selarang di mata rakyat. 

Sebagai contohnya Tabung Haji jual aset kepada cina, Agama Islam akan ditukar sebagai bukan agama rasmi, Cina Dap kuasai kerajaan, Masjid akan ditutup, Azan tidak dibenarkan dan lain2 hal yang melibatkan sensitiviti agama dan perkauman. 

Mereka tahu dalam berhujah dengan kerajaan hari ini mengenai kebenaran mereka akan kalah kerana asas moral mereka sendiri gagal dengan gaya hidup mereka selama ini membina kekayaan peribadi menjadikan mereka tiada kredibiliti untuk bercakap. 

Namun mereka mencuba merosakkan minda rakyat dengan cerita dongengan mereka yang kebanyakan memalukan diri sendiri. Nampak mereka seolah pejuang sejati anak bangsa dan agama. 

Tetapi di mana mereka sewaktu pimpinan mereka sendiri sedap merogol harta negara hingga semua kita terpaksa menanggung legasi kebodohan mereka dalam membina kekayaan peribadi. 

Mereka senyap. Bisu, buta dan pekak kerana sewaktu berkuasa mereka kerap disuap dedak. Dan sekarang mereka lebih hebat dari hang tuah lima bersaudara konon membela melayu. 

Yang merompak, menyamun kita selama ini melayu mana? Bukan melayu yang sama?

Tambahan dengan gabungan Pas Umno mereka rasa mereka lebih kuat. Abiang malas nak ulas bab tu. Lebih Umno nak kenakan Pas dan Pas pun akan kenakan Umno. Umno hanya mahubkembali berkuasa untuk selamatkan pemimpin penyamunnya. 

Tambahan Pas tu tak pernahnya cerdik harap lebai sahaja atas kepala. Cakap berbelit dah mengalahkan orang tak sekolah. Kau lawan sikit kafirlah kau nanti. Cuma penyokong setia membabi buta. Itu nasib mereka lah. Dah nak menyokong itu hak mereka. 

Kau boleh bayang 9 billion boleh bikin apa? ITU BARU BUNGA BELUM HUTANG POKOK RM36 BILLION LAGI. Kita tanggung buta kerana lahanat perosak negara ini.  Dah pi tidoq. Esok kau tu nak sekolah.

- Mohd Ein


No comments: