KITA MUDAH LUPA KAN?





Pada suatu ketika dahulu (2016), PDRM pernah membatalkan program ceramah Zakir Naik atas alasan takut menimbulkan huru hara. 

MIC bertalu talu suruh dia dihalau. Daripada dulu, sampai sekarang. 

Tetapi masa tu tak kedengaran pula suara suara 'Islam Terancam'. 

Kenapa memilih milih bila berjuang untuk Islam? 

Kita mudah lupa kan? 

---------------------

Kerajaan PH pimpinan Tun Mahathir tetap membenarkan untuk tinggal di Malaysia dan membela Zakir Naik daripada dizalimi oleh Kerajaan India.

Malah beliau bebas buat Tour ke sana ke mari. Macam mana pula kita kata Islam terancam?  

Dalam masa yang sama, Zakir Naik juga perlu ada hikmah, kena ubah cara dia nak berdakwah di Malaysia.  Waqi sudah berbeza.

Debat antara agama cara Zakir Naik tidak sesuai di Malaysia. Contoh, apabila beliau menyatakan bahawa kitab kitab hindu itu salah ini salah, orang Hindu di Malaysia tidak boleh balas nak kata Quran salah Hadis Salah. Mereka akan dituduh menghina Islam dan menyebabkan ketegangan agama pula.  

Zakir Naik juga perlu menjauhkan diri dari bercakap pasal politik nasional, pasal bangsa bangsa di Malaysia. Tiada gunanya kalau cara kita dakwah akan membawa kepada ketegangan kaum dan agama. 

Nikmat keamanan ialah nikmat terbesar Allah bagi pada kita. 

Sungguh banyak lagi cara berdakwah dalam masyarakat kita. Kita boleh terangkan keindahan Islam melalui ayat ayat Al-Quran. Kewujudan Allah s.w.t melalui ilmu kalam. 

Kepada kawan kawan lain, jangan biarkan orang politik terus menggunakan Zakir Naik sebagai alat politik. 

Kita perlu bela Zakir Naik dari kekejaman Kerajaan India. 

Zakir Naik juga perlu bantu jaga keamanan negara kita. 

Win-win.

No comments: