KERJA PN SEBAGAI PEMBANGKANG NAK SURUH LETAK JAWATAN DAN JAWAB SOKLAN BODO HANGPA- BAGI LA IDEA BAIK UNTUK DILAKSANAKAN..





Kecoh juga cerita Timbalan Menteri Pendidikan ni yang dikatakan tak mampu jawab soalan. Bagi aku, aku setuju dengan Marzuk ni. Memang tak patut la Timbalan Menteri tak bersedia.

Tapi bila dia kata membazir duit kerajaan bayar gaji Timbalan Menteri yang hadir setakat nak 'penuhkan kerusi sebelah sana' tu, bukan tak setuju tapi buat aku teringat beberapa perkara.

Rasanya membazir juga dibayar gaji ahli parlimen yang tak datang sidang, malah buat alasan sidang dewan bukan sekolah. Begitu juga bayar gaji duta khas yang hanya duduk di rumah.

Marzuk desak Timbalan Menteri yang tak bersedia jawab soalan letak jawatan, aku tak bantah. Tapi dia patut desak juga ahli parlimen, terutama pemimpin utama parti, yang ponteng sidang tanpa alasan yang munasabah. Berani tak dia?

Sebelum ini, beberapa tahun dahulu, ada PM yang sanggup isytihar darurat untuk elak dewan daripada bersidang. Waktu itu tak kedengaran pun sesiapa kata membazir duit kerajaan bayar gaji MP.

Boleh tonton videonya di sini https://bit.ly/3z8xza8. Apa pun, teguran ini valid. Tak sepatutnya Timbalan Menteri begitu. PM perlu ambil tindakan. Paling tak pun, panggil dan beri nasihat/amaran.

Cuma, bab membazir gaji tu je. Sebagaimana aku setuju membazir bayar gaji timbalan menteri yang tak perform, Marzuk juga perlu bersetuju membazir bayar gaji ahli parlimen yang ponteng. Guane boh?

Raja Gelap

 

No comments: