AIKKK KENAPA NAK SAMAKAN PULAK

 Hish... Tak faham aku cara fikir lebai.


Dia bandingkan isu jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO tak dipertandingkan dengan kes Jana Wibawa. Mana datang samanya?


Katanya ada perbezaan layanan menteri dalam dua hal ini.


Isu UMNO adalah isu dalaman parti. Isu tu tak beri kesan kepada rakyat pun. Nak kata jejaskan ahli UMNO pun rasanya tidak.


Kalau tengok, yang meroyan pasal isu ni semuanya orang luar atau pemimpin yang telah dipecat atau digantung. Ahli UMNO tak bising pun.


Bahkan usul itu telah mendapat restu perwakilan bila 90% daripada mereka bangun menyokong dan tiada yang menentang dalam PAU yang lepas.


Kes Jana Wibawa pula membabitkan wang rakyat dalam jumlah yang amat besar. Di mana projek diberikan kepada kontraktor yang tak berkelayakan termasuklah yang bukan bumiputera.


Sedangkan Mahiaddin dakwa Jana Wibawa untuk membantu kontraktor bumiputera. Lebih daripada itu, Bersatu didakwa mendapat komisen daripada setiap projek yang diluluskan.


Ada nampak tak perbezaannya? Kes Jana Wibawa disiasat oleh SPRM manakala isu UMNO diuruskan oleh ROS. Menteri memang ada kuasa khas dalam isu UMNO tapi tiada kuasa dalam kes Bersatu.


Bahkan kalau nak dibandingkan, kes Zahid pun tak libatkan dana awam. Kes Zahid sekitar Yayasan Akal Budi miliknya sendiri.


Manakala kes Mahiaddin dan pemimpin Bersatu yang lain melibatkan dana awam. Duit negara. Duit rakyat. Yang mana lebih besar kesannya?


Lebai-lebai semua bawa bertenanglah. Mahiaddin baru didakwa. Kalau Mahiaddin tu betul suci, pasti mahkamah akan lepaskannya nanti.


Atau lebai sendiri tak yakin Mahiaddin boleh lepas? Lebai pun percaya Mahiaddin ada seleweng ke? Sebab tengok cara menggelupur, macam lebai pun yakin Mahiaddin memang tak jujur.


SPRM, AG, KPN dan Ketua Hakim Negara semua lantikan Mahiaddin. Malah PAS dulu pun alu-alukan lantikan Azam Baki. Sekarang PAS sendiri tak yakin dengan Azam Baki? Apa sudah jadi?


Bagus lebai buat solat hajat untuk tenangkan hati. Sebab nampak gundah sangat tu. Tak pasti kalau lebai risau terpalit sama. Guane boh?


 

Raja Gelap 

.


No comments: