RM70 JUTA UNTUK BIASISWA....BUKAN UNTUK PEMBAZIRAN BTN


Selama 22 tahun memerintah DR Mahathir Mohammad telah menggunakan kuasanya dengan melakukan pembaziran dengan menganjurkan berbagai program pembaziran dimana sebanyak rm 70 juta telah dibazirkan hanya dengan program untuk mengalakkan rakyat membenci bangsa lain,manakala duit itu boleh digunakan sebagai bantuan kepada rakyat miskin dan biasiswa rakyat untuk pembanguinan insan sebagaimana slogan rakyat didahulukan.

Sesunguhnya sekiranya kerajaan hari ini tidak membazirkan wang rakyat dan kerugian 100 billion di era Mahathir, bayangkan diadanya setingan di bumi Malaysia yang kaya raya ini.Jika rakyat tidak sesenang warga Brunei tetapi sekuranmg-kurangnya rumah kos rendah untuk sebilangan besar rakyat negara ini tidak sukar untuk mendapatkannya.

Suhaizan Kaiat seorang ahli PAS, menjelaskan bahawa pemuda PAS telah menghantar memorendum kepada kerajaan sejak 2006 lagi supaya kem BTN ini di mansuhkan dengan alasan ianya tidak menguntungkan mana-mana pihak melainkan menyuburkan anti bangsa lain dan bersifat perkauman.

Keadaan menjadi lebih teruk semasa LDK latihan dalam kumpulan dimana mereka akan diberikan butir-butir topik untuk di bincanghkan dan biasanya dalam bentuk tajuk yang membawa kepada perbincangan bersifat perkauman.

Amir Saari, ahli ADUN Batu Caves, menjelaskan bahawa, kerajaan mahukan agar kursus BTN di teruskan ,namun konsep 1 Malaysia yang dikemukan tidak diketahui rakyat walau kerajaan mencadangkan agar konsep itu untuk semua rakyat,namun sebaliknya rakyat tidak di benarkan mengetahui apa sukatan yang di ketengahkan.

Apa yang saya tahu, sesiapa sahaja yang membantah pengajar dalam kursus tersebut akan di ambil tindakan.Malahan pembaziran ini haruslah di gunakan bagi membantu rakyat mendapat sesuatu yang lebih bermakna dari membazirkan wang rakyat.

Tindakan Nazri label Tun Mahathir rasis melampau?

No comments: