Terlajak kata termakan umpan

Sekarang telah kedengaran perbahasan mengenai tindak tanduk dua orang kuat Pas. Melihat kepada keadaan kini dibimbangi akan berlaku keputusan yang akan mengejutkan parti.

Saya memebimbangi dua tokoh ini telah melakukan perkara terlajak kata tidak boleh diundur lagi. Kata yang terpaksa ditunaikan walau dikira tersilap dan terlanjur. Perkiraan mereka dalam menerajui parti untuk membawa parti segandingan dengan Umno menjadi sukar.

Janji telah diberikan tapi tidak disangka ditolak oleh akar umbi. Peranan yang dimainkan mendapat tentangan dari penyokong parti. Mungkin sumbangan telah diambil dan digunakan namun pulangan masih tidak dapat. Kelihatan seolah akan timbul masalah perlaksanaan nanti.

Bagaimana untuk menjawab jika ini berlaku. Bagaimana untuk berundur kerana telah terlanjur. Diterus masalah diundur juga msalah.

Jika benarlah seperti saya jangkan ini, maka perti memang mempunyai masalah dalaman yang teuk. Perlu diselesaikan dengan segera. Mereka ini telah melakukan kesilapan dalam percaturan politik. tujuan asal yang murni tidak disangka menjadi keruh dan gagal. Kemana arah mereka ini nanti. Apa tindakan mereka.

Seperti dapat diramalkan jika cerita telah terbongkar lebih baik berundur. Sebelum orang buang baik kita letakkan diri kita tempat yang kita pilih sendiri.

Kita lihat nanti apakah dapat dibongkar tindakan mereka ini atau mungkin mereka ini tidak melakukan apa apa. Sama sama kita tunggu pembongkaran dibuat untuk melihat perkara sebenar. Jika salah tak lama salah itu sembunyi ia akan diketahui juga.

Harap jangan lama perkara ini berada dalam kancah politik kerana kita semakin hampir dengan pilihanraya. Banyak kesukaran yang akan timbul nanti jika tidak dibendung segera.

Akar umbi jangan dipandang rendah. Mereka tahu buat kerja mereka. Lihatlah hasilnya nanti.


--
Posted By almahdha to Almahdha at 12/15/2011 08:48:00 PM

No comments: