BERSATU MENENTANG Umno/Bn.TINGGALKAN YANG MASIH RAGU RAGU


KREDIT:  WAN FAUDZIN


Suasana di Ceramah Mega Setahun Amanah Selangor di Shah Alam  malam tadi. Dalam suasana hujan, kehadiran orang ramai amat membanggakan.
Berikut petikan ucapan para pimpinan utama:
Husam Musa - Pembangkang harus segera melangkah dan atur strategi menghadapi PRU14. Mana-mana yg setuju untuk bersatu jatuhkan Umno/Bn harus digembeling sekarang, mana-mana parti yg masih was-was dan ragu-ragu untuk bersama kita, biarkan mereka dengan keraguan mereka dan kita harus jalan dahulu ke medan.
Mat Sabu - Ingatan sejarah, waktu Parti Semangat 46 tubuh untuk lawan Umno/Bn, kita sambut dan bantu mereka. Waktu PKR tubuh, kita sambut dan bantu mereka. Dan kini, waktu Amanah pula wujud, Amanah juga seharusnya disambut dan dibantu.
Azmin - Amanah diharapkan dapat memperkasakan parti mereka di Selangor khususnya bagi memperkuatkan sokongan rakyat bagi bersama PKR dan Dap serta Bersatu untuk menumbangkan Umno/Bn di Pusat. Mana2 pihak yg tidak mahu bersatu menumbangkan Umno/Bn, mereka akan ditolak oleh rakyat dlm PRU akan datang.
Mahathir - Pembangkang mesti bersatu dan mesti menggunakan satu logo di dlm PRU akan datang untuk pastikan satu lawan satu dengan Umno/Bn. Menyeru rakyat untuk turun himpunan BERSIH 5 dan beliau juga akan turun bagi menggambarkan rakyat menolak kepimpinan Najib, Umno/Bn. Provokasi oleh puak2 Jamal baju merah adalah taktik untuk menggagalkan BERSIH supaya Najib boleh gunakan kuasanya bagi menghalang BERSIH atas alasan kononnya berlaku huru-hara dan pergaduhan kaum.




Dulu Selangor kubu Umno BN. Sekarang Selangor jadi kubur bagi Umno BN.
Tahniah kepada AMANAH. Walaupun usia setahun tapi cukup matang dalam politik mereka. Saya yakin AMANAH akan main peranan penting dalam politik negara.
Senario politik semasa memerlukan kekuatan baru. Negara sedang dilanda kegawatan kepimpinan dan kecurangan pengurusan ekonomi negara. Kita tak boleh lagi mendokong Umno BN.
Bukan sahaja menyokong Perdana Menteri Najib Razak malah mana-mana pihak yang dilihat bersama dengan Najib pun tidak boleh diterima.
Tidak boleh bersekongkol dengan bapak perompak negara.
Kita nyatakan ikrar, mana-mana pihak yang dilihat bersekongkol dengan Umno BN, rakyat akan menolak mereka pada pilihan raya akan datang.
DS Azmin Ali




No comments: