Wednesday, September 25, 2013

JANJI 1 MALAYSIA


 KATA-KATA PM DI KELAB KOMANWEL DI SAN FRANCISCO.

Terpegun juga aku baca kata-kata ini terutamanya bab rasuah. Makna kata, Malaysia akan jadi macam Singapura yang bebas rasuah. kalau ada pun kot bayaq duit kopi bawah meja .Tak la sampai billion-billion.Tiba-tiba aku pula terkejut dengan pendedahan anak beranak kroni yang pegang syarikat cat. Malas lah aku nak layan cakap-cakap janji 1 Malaysia.Hangpa baca la...baru pagi tadi aku baca dan penuh semangat nak jadi Melayu berjaya..top-top, aku tau dah siapa yang akan berjaya.Mana aci.....aku orang kampung,kerja kampung ,  tak dapat apa pun.




  • Anak Najib dalam SerSol Holdings
  • NONEKemasukannya ke dalam SerSol diikuti dengan lantikan anak Tan Sri Nor Mohamed Yakcop, sebagai pengarah pengurusan pada 3 September lalu.   
  • DIBAWAH INI INTISARI SYARAHAN PM KAT KOMENWEL ATAU KAT DUNIA ATAU KAT RAKYAT MALAYSIA.AKU PUN RASA KAT DUNIA NIH...WAH HEBAT-HEBAT AKU RASA SEBAGAI RAKYAT 1 MALAYSIA.

"Saya sudah mewujudkan peranan menteri tadbir urus dan integriti dalam Kabinet yang disandang bekas presiden Tranparency International cawangan Malaysia," katanya.



"Kami berharap suruhanjaya ini boleh menjadi contoh untuk negara lain yang sedang berusaha untuk membina keupayaan institusi bagi memerangi rasuah," katanya.



"Jika kita dapat menunaikan janji kita kepada rakyat - dalam hal ini, kesungguhan untuk memerangi rasuah - dan melaksanakannya dari semasa ke semasa, maka nilai mata wang itu akan dipandang tinggi.

"Ganjarannya bukan sekadar mempunyai persekitaran perniagaan yang lebih terbuka dan telus, dengan pasaran yang lebih bertenaga dan peluang yang lebih meluas, tetapi juga memperoleh kepercayaan baharu tentang kemampuan kerajaan mengubah keadaan menjadi kepada yang lebih baik," katanya.



"Sekiranya kita tidak memberi peluang kepada semua rakyat kita untuk memainkan peranan berhubung masa depan rantau itu, kita menghadapi risiko menggalakkan tercetusnya ketegangan etnik, pelampau agama dan ketidakstabilan
politik.

"Ini seterusnya akan menyekat tercapainya objektif kita: sebuah Asia yang lebih makmur dan harmoni.

"Oleh itu, kita perlu pastikan pembangunan melahirkan peluang ekonomi untuk semua, bukan memberi kekayaan hanya untuk segelintir manusia; yang bukan sekadar meningkatkan angka nominal KDNK, tetapi juga infrastruktur sosial yang amat penting.



"Tetapi, berdasarkan sifat semula jadinya, kewangan Islam tidak terdedah kepada pembaziran yang telah merosakkan ekonomi dunia kerana ia tidak membenarkan spekulasi dan melarang faedah, manakala pulangan hanya dikira berdasarkan perkongsian keuntungan," katanya.


"Ini adalah antara cara untuk meningkatkan penyertaan dalam ekonomi, mengukuhkan ekonomi kami secara menyeluruh dan memberi lebih banyak peluang kepada rakyat Malaysia untuk turut mengecapi hasil daripada kejayaan negara kami," kata Najib.

No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers