KES PENGARAH CABOK DAPAT PERHATIAN KEMPEN GURU TERTINDAS







"I did not campaign. I was speaking to my subordinates. It is our right to identify which (political parties) our teachers are supporting," said Markom (right) when contacted today."If they are found to be against the government, we will call them up and send them for courses to let them understand that a government servant should not be against government policy."

"Saya tidak berkempen, cuma memberi ceramah kepoada para guru.Ianya menjadi hak kami untuk mengenalpasti guru-guru yang menyokong parti politik mana", Jika mereka didapati menyokong partimpembangkang dan menentang pihak kerajaan, kita akan memanggil mereka dan menghantar mereka berkursus supaya mereka memahami bahawa kakitangan kerajan tidak boleh menentang kerajaan", jelas PENGARAH CABUK ...kepada Malaysiakini.





"We are hired (makan gaji) by the government. So we should not go against the government. Whatever the policy is, we just follow."

"Kita dibayar gaji oleh kerajaan , maka kerana itu kita mesti menyokong kerajaan dan tidak menentang polisi yang di perkenalkan,kita hanya mengikutnya." demikian jelas PENGARAH CABUK LAGI







KALAU IKUT KATA MAT SABU....ORANG YANG CAKAP MACAM NI ADALAH ORANG JAKUN...


Inilah terjemahan sedikit sebanyak apa yang beliau ucapkan kepada wartawan Malaysikini.Beliau bercakap seolah-olah guru itu adalah robot dan buta tuli macam beliau juga.Pengarah semacam ini tidak akan membangunkan minda para pelajar dan juga kaum guru.


Pengarah seperti ini dilihat berat sebelah dan harus di ambil tindakan tatattertib ,perintah AM Bab C dan D, kerana melangar etika kerja penjawat awam yang jelas berkempen untuk parti politik.KGT mahukan mana-mana peguam mengambil tindakan undang-undang bagi menjelaskan maksud perintah AM Bab C dan D sebagaimana yang di kenakan kepada semua penjawab awam.

Pihak KGT mahu pihak peguam melihat kes ini sebagai serius kerana sehingga kini hanya beliau seorang sahaja yang terang-terangan mengeluarkan kenyataan seakan-akan menjadi wakil rakyat atau dengan lebih tepat lagi ADUN.


KGT juga mahu beliau melepaskan jawatan dan bertanding di atas tiket Umno di mana-mana kawasan di Johor atau di mana-mana negeri baik yang di perintah Pakatan Rakyat atau Barisan nasional.


KGT juga mahukan beliau memohon maaf secara terbuka kerana telah dengan sengaja mahu memindahkan guru ke kawasan yang jauh dari tempat tinggal dan secara lalai gagal menjalankan tugas kerana kawasan dan negeri di bawah pentadbiran beliau kekurangan sebanyak 450 dan ini membantut dasar kerajaan.

Sementara itu, Markom berkata, notis pertukaran tersebut tiada kaitan dengan politik tetapi kerana Pasir Gudang kekurangan 457 orang guru.(MALAYSIAKINI)


KGT juga mahukan ibubapa di kawasan Pasir Gudang tampil membuat laporan berhubung dengan ketidakcekapan pejabat pelajaran Johor kerana membiarkan sessi persekolahan di Pasir Gudang berjalan tanpa guru.Ini adalah kerana ianya terletak di bawah pentadbiran PENGARAH CABUK.


KGT juga mahukan pembelaaan diberikan kepada Makrof yang mengajar di SK Tenang dan dijangka ditukarkan kesekolah baru sekolah baru yang terletak kira-kira 200 km dari situ.






No comments: