KERJA PENTING SELEPAS PENGGUMUMAN CALON




Minggu pertama selepas pengumuman pembubaran Parlimen dibuat.

Saya tumpukan 80% masa dan tenaga saya menyiapkan perancangan masuk pilihanraya termasuk keputusan-keputusan penting:

1) proses saringan calon dan penentuan calon

2) penjenamaan dan bahan kempen

3) menyusun jadual penuh kempen di seluruh negara

Alhamdulillah semuanya berjalan baik.

Buat pertama kali, tapisan calon berlaku melalui proses yang melibatkan semua Naib-Naib Presiden, Ketua AMK dan Ketua Wanita. Saya berharap ini menjadi titik mula memastikan semua individu ada hak untuk mencalonkan diri mereka tanpa perlu bimbang kena baik dengan pimpinan tertentu.

Proses berjalan baik dan Insya Allah KEADILAN akan mengumumkan semua calon dalam satu ceramah besar beberapa hari selepas SPR bermesyuarat pada 20 Oktober ini.

Saya tetap turun berkempen di kerusi-kerusi walaupun jadual 20 jam sehari menyiapkan persiapan di belakang tabir.

Malam ini saya di Sekijang/Segamat - salah satu kerusi swing yang paling susah dibaca di seluruh Malaysia.

Dalam kepenatan rutin sebegini, hati terhibur dengan beberapa perkara biasa yang saya lalui setiap hari.

Selepas ceramah di Batu, ada seorang yang hadir datang bagi Teh Jahat Phadu Piaw Description: 🤣

Menang jahat betul la teh tarik ni.

Ada pula seorang yang nak bagi nasihat penting. Saya pun dengar.

Sejak minggu lalu, pejabat saya ada seekor burung merpati yang sesat dan sudah jadi penghuni di rooftop kami.

Ada yang datang ceramah bisik kepada saya: hati-hati, itu mungkin sihir Description: 🤣

Ada yang lagi nakal: hati-hati, itu mungkin merpati dari Kajang Description: 🤣

Macam-macam gelagat.

Saya doakan semua rakyat Malaysia terbuka hati buat yang terbaik untuk rakyat dan negara.

Masih belum cukup laju pecutan setakat ini.

Kita pecut lagi laju bermula minggu ini.

 

No comments: