UNTUK PAKAR BAKAR JAMBATAN...PHd....PATUT LEBIH TAHU BELA MELAYU KA BELA SIAPA?

  • Rais gesa Anwar lawan cara 'gentleman'
  • NONE"Ini harus dihentikan, dan saya faham DSAI (Anwar) bukan seorang yang begitu taksub dengan kuasa keras," kata Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim.  

Syarat utama untuk berlakunya politik "gentleman" adalah memastikan pilihan raya berjalan secara bebas dan adil.


Kesemua tuntutan Bersih 2.0 harus ditunaikan. Pemantau bebas dalam dan luar negeri harus dibenarkan. 


Jika kerajaan Malaysia berkeras tidak mahu mereformasikan pilihan raya, maka mereka (BN) harus bersedia untuk berhadapan dengan "people power".


People power bukan berlaku kerana Anwar Ibrahim atau Datuk Ambiga. Ianya berlaku kerana rakyat sudah muak dengan penipuan demi penipuan pilihan raya yang telah berajalan sekian lama.



Termasuk juga project IC...dulu kan dibuat di Sabah tanya lah maha tua...Mahazalim......kalau ada 






DARURAT TAKTIK YANG DIRANCANG?WOIII RAIS NI BUKAN SAMSENG UMNO KAH?

Keganasan samseng Umno BN yang berleluasa dua bulan kebelakangan ini tidak mustahil dirancang untuk mendaruratkan negara.

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar tidak menolak seandainya samseng Umno BN bertindak lebih ganas maka keadaan darurat sebagaimana yang berlaku di Kelantan pada 1978 akan berulang.

“Tidak mustahil (darurat diisytihar). Di Kelantan cukup dengan membakar tayar dan tunjuk perasaan maka Mageran (pemerintahan darurat) dilaksanakan  di negeri itu pada 1978.

“Tetapi kerajaan BN jangan pergi sampai ke tahap itu. Jangan mencari ruang untuk mengelak dari dihukum rakyat melalui pilihan raya,” katanya.

Mahfuz melihat budaya samseng akan menjadi ancaman kepada kesuburan demokrasi. Pilihan raya tidak lagi dihiraukan dan pilihan rakyat diketepikan dengan taktik ganas lagi kejam sekumpulan   pemimpin yang mahu mempertahankan kuasa.

“Budaya ganas ini akan memusnahkan demokrasi. Mereka tidak dapat menerima hak rakyat untuk memilih kerajaan melalui proses undian.

“Peranan samseng untuk mewujudkan suasana takut dan tidak tenteram. Rakyat yang takut akan mudah diperkuda dan diperbodohkan,” sinis Mahfuz.arwah Megar Junid dia pun mengaku... 

No comments: