DIA MEMANG MAHAZALIM DEMI ANAKNYA

 


Mahathir 𝗺𝗲𝗺𝗯𝘂𝗿𝘂𝗸𝗸𝗮𝗻 𝗻𝗮𝗺𝗮 𝗠𝗮𝗹𝗮𝘆𝘀𝗶𝗮 di pentas antarabangsa dengan membuat dakwaan negara ini 𝗱𝗶𝘂𝗿𝘂𝘀𝗸𝗮𝗻 𝗼𝗹𝗲𝗵 𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘁𝗶𝗱𝗮𝗸 𝗰𝗲𝗸𝗮𝗽.


Tindakan itu membuktikan betapa Mahathir 𝘁𝗲𝗿𝗱𝗲𝘀𝗮𝗸 untuk 𝗺𝗲𝗻𝗷𝗮𝘁𝘂𝗵𝗸𝗮𝗻 𝗗𝗦 𝗔𝗻𝘄𝗮𝗿. Dan itu tidak lain tidak bukan hanya demi 𝘀𝗲𝗹𝗮𝗺𝗮𝘁𝗸𝗮𝗻 𝗮𝗻𝗮𝗸𝗻𝘆𝗮.


Mahathir sedar sokongan terhadap DS Anwar semakin meningkat. Indikasi ekonomi seperti 𝗶𝗻𝗳𝗹𝗮𝘀𝗶 yang kian stabil, peningkatan 𝗷𝘂𝗺𝗹𝗮𝗵 𝗶𝗺𝗽𝗼𝗿𝘁, kadar pertumbuhan meningkat peratusan 𝗽𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻𝗴𝗴𝘂𝗿𝗮𝗻 yang rendah dan pertambahan 𝗽𝗲𝗹𝗮𝗯𝘂𝗿𝗮𝗻 makin menyukarkan misinya.


Kini Mahathir cuba untuk 𝗺𝗲𝗿𝗲𝗻𝗰𝗮𝘁𝗸𝗮𝗻 𝗽𝗲𝗹𝗮𝗯𝘂𝗿𝗮𝗻 𝗺𝗮𝘀𝘂𝗸 dengan harapan pemulihan ekonomi akan terganggu sekali gus merosakkan kredibiliti PMX.


Itulah Mahathir. Dia tak peduli 𝗸𝗲𝘀𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗽𝗮𝗱𝗮 𝗻𝗲𝗴𝗮𝗿𝗮. Kepentingan keluarganya 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗮𝘁𝗮𝘀𝗶 𝗸𝗲𝗽𝗲𝗻𝘁𝗶𝗻𝗴𝗮𝗻 𝗻𝗲𝗴𝗮𝗿𝗮. Biar negara melingkup asal keluarga dan kroninya selamat.


Tapi apa yang Mahathir buat hanya menikam dirinya sendiri. Dia rasa dirinya dewa yang semua cakapnya 𝗮𝗸𝗮𝗻 𝘀𝗲𝗻𝘁𝗶𝗮𝗱𝗮 𝗱𝗶𝘁𝗲𝗿𝗶𝗺𝗮. Dia silap.


Dunia sekarang, 𝗺𝗮𝗸𝗹𝘂𝗺𝗮𝘁 𝗱𝗶 𝗵𝘂𝗷𝘂𝗻𝗴 𝗷𝗮𝗿𝗶. Bila dia bercakap, orang akan periksa dahulu. Segala info yang ada akan tonjolkan 𝗠𝗮𝗵𝗮𝘁𝗵𝗶𝗿 𝘀𝗲𝗯𝗮𝗴𝗮𝗶 𝗽𝗲𝗺𝗯𝗼𝗵𝗼𝗻𝗴.


Kredibiliti Mahathir sendiri akan terjejas. Dunia akan melihat Mahathir sebagai 𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴 𝘆𝗮𝗻𝗴 𝘀𝗮𝗯𝗼𝘁𝗮𝗷 𝗻𝗲𝗴𝗮𝗿𝗮 𝘀𝗲𝗻𝗱𝗶𝗿𝗶 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗸 𝘀𝗲𝗹𝗮𝗺𝗮𝘁𝗸𝗮𝗻 𝗸𝗲𝗹𝘂𝗮𝗿𝗴𝗮𝗻𝘆𝗮.


Mahathir ni akalnya masih terperangkap di era 80an. Sayang otaknya tak mampu bergerak 𝘀𝗲𝗶𝗿𝗶𝗻𝗴 𝗱𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻 𝘇𝗮𝗺𝗮𝗻. Sebab itu dia masih fikir dia masih mampu untuk menipu dunia seperti yang dilakukannya dulu.


Kalau keluarga Mahathir sayangkan dia, kalau mereka tak mahu Mahathir 𝗵𝗲𝗺𝗯𝘂𝘀𝗸𝗮𝗻 𝗻𝗮𝗳𝗮𝘀 𝘁𝗲𝗿𝗮𝗸𝗵𝗶𝗿 𝗱𝗮𝗹𝗮𝗺 𝗸𝗲𝗮𝗱𝗮𝗮𝗻 𝘁𝗲𝗿𝗵𝗶𝗻𝗮, nasihatilah dia.


Ini bukan zamannya lagi. Lagi banyak dia bersuara, makin teruk imejnya tercalar. Lebih baik dia tumpukan beribadah, bertaubat atas dosa silamnya yang banyak 𝗺𝗲𝗻𝗴𝗮𝗻𝗶𝗮𝘆𝗮 𝗼𝗿𝗮𝗻𝗴 𝗹𝗮𝗶𝗻. Guane boh?


 

Raja Gelap II 


.

No comments: