PUTAR BELIT MAHATHIR UNTUK LINDUNGI PENGKHIANATANNYA TERHADAP PH

 



" Tetapi cerita dekat orang, kunun saya yang halang dia. Saya tak ada halangan. Sekarang ini kalau saya nak jadi Perdana Menteri, saya boleh jadi Perdana Menteri. Tetapi saya pegang kepada prinsip.

“Kalau sudah sampai masa saya undur, saya undur. Saya bukan nak pegang jawatan ini sampai bila-bila. Orang lain kalau nak pilih Anwar, pilih Anwarlah,” katanya lagi.(Tun Mahathir)

Bila masa Anwar jaja kat orang bahawa kamu menghalang dia jadi PM? Anwar tidak perlu jaja pun, semua orang tahu kamu memang tidak suka Anwar dan akan cari jalan untuk menghalang Anwar jadi PM, bahkan sanggup jatuhkan kerajaan PH yang diberi mandat oleh rakyat. Segala tindak tanduk kamu selama ini amat jelas untuk tidak memberikan laluan kepada Anwar walaupun itu satu perjanjian yang kamu tandatangani di dalam PH.

Kamu kata kamu berprinsip? Apa prinsip kamu? Prinsip diktator? Jika kamu berprinsip mengapa letak jawatan tanpa merujuk kepada Majlis Presiden PH? Bukankah kamu diangkat oleh Majlis Presiden?

Kalau kamu berprinsip, mengapa ada niat untuk menghancurkan PH dengan idea mewujudkan kerajaan perpaduan setelah kamu letak jawatan? Prinsip untuk kepentingan diri sendiri?

Orang berprinsipkah bila kerap keluar masuk parti? Berapa kali kamu keluar masuk parti Umno? Berprinsipkah kamu bila kamu sanggup haramkan parti Umno, parti kamu sendiri hanya kerana takut kepada pengaruh Ku Li yang hampir menewaskan kamu di dalam pemilihan parti?

Bila kamu jadi PM bawah kerajaan PH, kamu kutip beberapa MP dari Umno untuk lompat masuk parti kamu termasuk yang ada kes terima duit 1MDB? Masuk parti kamu, maka selesai kes. Itu berprinsipkah?

Hebat

sangat prinsip kamu sehingga kini kamu hanya ada 4 orang MP dari parti baru kamu?

Mahathir tiada prinsip langsung bahkan seorang perosak, pemecah belah dan diktator. Ini fakta dan sejarah telah membuktikannya.

WFAUZDIN NS

 

No comments: