WALAUN TERSENTAP

 






Pagi ni buka-buka FB je aku tengok posting aku diserang dengan walaun. Wow... Ini adalah satu penghormatan buat aku. Selama ni jarang posting aku dapat perhatian daripada walaun.


Selain itu ada juga penyokong PH hang acah mulia ingatkan jangan mainkan isu ini sebab boleh jadi ia dari fitnah.


Sebenarnya siapa yang rasa aku mainkan isu fitnah, dialah yang rasa Sanusi menipu. Sebab dalam total 3 posting yang aku tulis, tak ada satu pun yang aku kata Sanusi menipu tentang rumah tu.


Posting pertama, aku jelaskan kemungkinan orang kerja offshore untuk beli rumah berharga RM7 juta. Aku tak tak kata pun rumah abang Sanusi berharga RM7 juta.


Aku cerita mampu tak mampu pekerja offshore untuk beli. Dan lagi, aku siap kata memang ada yang mampu beli. Bergantung kepada jawatannya. 


Kedua, aku cerita pengalaman aku jumpa welder bawah laut. Cerita tentang gaji dan sebagainya. Tak ada pun aku kata abang Sanusi menipu. Tak ada juga aku kata abangnya bukan welder.


Aku cuma kata Sanusi menipu bila cakap abangnya lawan yu dan jerung dalam laut. Aku tulis tu pun sebab tak puas hati bila dia buat tanggapan seolah pekerja offshore ni terabai keselamatannya.


Persoalannya, walaun menggelupur kenapa? Terasa ke? Sampaikan posting yang tak sentuh secara spesifik pasal rumah tu pun dia meroyan. Lagi tak tahan penyokong PH pun sama nak jadi walaun.


Relax la. Kita enjoy the scene. Berkali-kali Sanusi fitnah dan kata perkara tak berasas terhadap DS Anwar dan kerajaan perpaduan. Tanpa ada rasa bersalah pun. Sesekali biar dia rasa pulak. Ok apa. Semoga ini buatkan dia insaf.


Aku tak tambah perisa pun. Cuma beri penjelasan berdasarkan apa aku tahu je. Tapi tengok cara walaun menggelupur, rasanya dorang pun dah tak percaya dekat Sanusi tu. Guane boh?


 

Raja Gelap 


.


No comments: