IKUT HANGPA LA...NAK KAJI KA MACAMANA...PKR TAK AKAN TERIMA ATOK



 Niat aku tidak untuk mengeruhkan keadaan. Dari tahun lepas FB aku menulis berkali-kali berkaitan urustadbir parti Amanah dan tindakan beberapa pemimpin yang cenderung (mahukah disebut nama?) untuk cuba dekati pengkhianat mega yang meruntuhkan kerajaan PH iaitu Atuk.


Namun, semakin dikomentarkan Amanah terus galak mahukan Atuk. Malah pentadbiran Amanah negeri mula bertelagah dan membiarkan pergolakan menjadi jurang yang merosakkan.


Sahabat Amanah yang awal aka sepupu aku sanggup berdepan dengan Abg Mat untuk mendapatkan penjelasan dan merungkai masalah yang berbangkit. Apa hasilnya? Jawabnya tidak ada.


Yang kita dihidangkan ialah renggangnya PH kerana PKR menolak Atuk, tapi beberapa pemimpin Amanah gatai sungguh nakkan Atuk.


Maka itu, jika ada mana-mana wakil rakyat Amanah yang menyeberang ke PKR, jangan salahkan mereka. Apa yang menjadi asas perjuangan seperti REFORMASI tetap menjadi cita-cita mereka dan tindakan mereka sedemikian kerana merasakan PKR sahaja yang masih memiliki cita-cita REFORMASI.


Amanah buat apa untuk kukuhkan PH? Hanya press statement? Lepas tu duk sanjung dan hadap sangat dengan Atuk? Kami yang sokong PH dan Amanah ini tengok pun sakit hati!


Jadi, tak wajar duk keluarkan statement PKR curi wakil rakyat, dan ada juga bunyi suara PKR bayar untuk mereka menyeberang.


Hey! Mereka join PKR hanya merasakan Amanah sudah gelong tau dak? Nak cakap atau tulis kenyataan tu, pergi kaji akar umbi Amanah Johor. Tengok bagaimana ego pemimpin mereka dan melayan wakil rakyat yang mulut laser macam mana. Tak kan jadi pemimpin takut dengan suara wakil rakyat. Bila tak suka, abaikan dan potong peruntukan. Masih ikut perangai lebai dulu? Taulah korang semua asal dari parti agama perasan suci, jangan bawa sentimen itu masuk ke Amanah.


Malas aku menulis kerana aku pemerhati dan memungut semua suara akar umbi supaya aku tidak membuat tuduhan atau fitnah.


Kenyataannya, mereka yang pergi ke PKR hanya untuk teruskan perjuangan, bukan macam beberapa pemimpin Amanah yang ketagih bau kaki atuk saka mahafiraun itu!


Titik!

Baim 😎😡



No comments:

(function() { var d = document, w = window; w

SYARIKAT RM160B DIASASKAN RAKYAT MALAYSIA, AS YANG UNTUNG?

Syarikat RM160b diasaskan rakyat Malaysia, AS yang untung? Oleh:  Redzuan RF8 Media April 19, 2021 Share Rancangan syarikat e-hailing dan pe...