Adakah Nasib PM Malaysia di Tangan Khairy?

Adakah Nasib PM Malaysia di Tangan Khairy?

BAHAGIAN SATU

Dari kes yang memalukan dimana hilang enjin jet pesawat ke moral merosot tetapi politik oportunistik 'masalah Allah', nampak bahawa pentadbiran Najib boleh berbuat apa-apa yang betul sekurang-kurangnya tidak di hujung orang-orang yang bengkrup idea. Relatif bercakap, Abdullah Badawi ketika berkuasa di tampak jauh lebih dari berhadapan dengan skandal. Selain itu dia memenangi pilihanraya dengan mandat yang sangat kuat; sesuatu yang Najib belum mampu lakukan.

Sentiasa tak berhenti dengan komennya , bekas PM Mahathir dengan cepat menyela bahawa anak didik yang masih muda Najib mungkin dalam keadaan pengepas fikiran untuk memerintah negara itu sejak dia tidak tidur di tempat kerja - sebuah ejekan pepatah tetapi terang-terangan pada Badawi - tetapi ingatannya memudar jelas harus kesulitan untuk mengingati bahawa tuduhan AM playboy saat ini yang paling tercemar tidak berehat dengan baik dengan negara-negara dan luar negeri. Untuk orang dalam kedudukan untuk mengambil kekuasaan sebagai individu negara yang paling kuat dengan hati nurani yang menjulang Mongolia dibunuh sama besar dengan penglibatan isteri licik-nya tidak boleh mudah.
>
> Yang sedang berkata, sifat khas Mahathir yang ego dan tidak membenarkan sesiapapun untuk bertanya kegagalannya apalagi tuduhan bahawa ia mungkin telah melakukan korupsi dengan memperkaya keluarganya sendiri selama 22 tahun. Dan ketika tuntutan yang dibuat bahawa dia telah mensia-siakan RM100 bilion wang pembayar cukai selama pemerintahannya, ia jelas amat menjengkelkan tapi ketika pendedahan dari tuntutan Barry Wain, ia dengan cepat mengalihkan perhatian , lebih suka dengan tuduhan pada Badawi dengan menyatakan bahawa Badawi 'bahkan lebih boros. " Tentunya jika ada penggunaan sama sekali, ini adalah yang terbaik yang menggaris pengakuan diam-diam sendiri bahawa ia bukanlah malaikat bahawa dia sudah lama melukis dirinya. Oh, betapa ahli politik semua pembohong patologis seperti ...

> Dengan contoh-contoh baik seperti pada parade - dari Mahathir kepada Najib, Khir Toyo dan Hishamuddin dan banyak lain - tidak ada yang perlu hairan pada tuduhan lesu yang UMNO boleh menipu semua bangsa. Jadi lesu yang terang-terangan bahkan ketika rasuah didedahkan , tidak ada panik dari pelaku yang melakukan rasuah. Di bawah sayap mampu pentadbiran Najib, ia memiliki saki baki kehakiman terbaik, institusi anti korupsi, baik tentera, polis terbaik dan media terbaik untuk melindungi dia dan memastikan bahawa ia dapat bersembunyi untuk sementara waktu hanya untuk mendinginkan tumit nya pengejar. Setelah hal-hal yang cukup mereda, dia kemudiannya boleh kembali dari pengasingan 'dan terus' perkahwinan nya. Meskipun teriakan pembangkang untuk menyiasat dia itu, akan kes-ditutup sebanyak sebuah pembebasan kehakiman biasanya didasarkan pada "bukti yang cukup."


No comments: