ARTIKEL PANJANG INI PERLU DIBACA DENGAN HATI YANG TERBUKA (SIRI 1) LOMPAT MELOMPAT DAN KATAK

 

Saya tunggu pukul 5 petang untuk post artikel ini sebab hendak menghormati PRN Sabah. Tulisan ini agak panjang, baca dengan hati yang terbuka; insyallah you will see the light at the end of the tunnel.

 Lepas PH jatuh dan gagal ambil alih kerajaan, saya pernah kata biarlah PN jadi kerjaan at least sampai hujung tahun, lepas honeymoon over, moratorium habis ( bulan depan dah start bayar), baru rakyat akan tengok yang PM baca doa, bukan PM yang mereka undi dan bukanlah PM yang mereka boleh harap. Saya kata dengan jelas, nak ambil semula kerajaan kena ambil dari kolam yang sama. Kalau dah separuh ikan dalam kolam tersebut dah busuk, awak nak juga ambil nak buat gulai, maknanya awak kena settle for less la. Kena accept yang ada sokongan yang bakal dapat adalah dari kelompok pengkhianat, penyamun ataupun penjual agama. Dalam tulisan saya waktu itu saya kata baik jadi pembangkang bermaruah, fight balik PRU15.

 

Pastu ada pula yang sindir kata pembangkang bermaruah buat apa sedangkan itu mandat kita. Jadi kita kena sokong Tun ambil alih balik kerajaan, syarat dia PH kena sokong. Tapi yang ajaibnya bila Anwar kata ada numbers, intonasi dan nada mereka berbeza. Eh dulu tak tanya pun rezeki itu mai mana waktu puak depa yang jadi ketua, bila orang lain lead, boleh pula jadi moral police mau pertahan integriti.

Semalam juga saya ada tulis yang kalau PRU di adakan sekarang, UMNO/BN akan menang besar, PH akan jadi runner up, PAS no 3, Bersatu/Pejuang/Muda akan bungkus.

 

 


Mohd Mukhlis / Amanah Meru

 


No comments: