JANGAN TIRU YAHUDI


MSO


Apabila zionis Israel serang Palestin dan membunuh rakyatnya yang tidak berdosa, kita di alam Melayu ini marah, murih dan kutuk Istael. 


Pelbagai acara dilakukan untuk tunjukkan solidariti kepada Palatine, kita adakan, punggutan derma dan sebagainya walaupun derma itu disalah guna dijadikan modal perniagaan, beli emas jokong dan sebagainya.


Kita marah sungguh kepada Yahudi seakan akan kita akan bunuh dan membakar mereka hidup hidup. 


Kita hanya lihat kepada aksi fizikal mereka ke atas rakyat Palestin saja tanpa melihat yang perangai dan budaya mereka yang DIwarisi ataupun mengguna pakai dalam kehidupan seharian baik urusan jual beli, berpolitik dan sebagainya.


Salah satu perangai dan kegemaran Yahudi yang disebut dalam Quran ialah mereka suka berbohong, menyebarkan fitnah dan melakukan rasuah. Perkara ini jelas dihurai dalam surah al Maidah ayat 42 yang bermaksud;


“Mereka itu adalah orang yang suka mendengar berita bohong, banyak memakan yang haram. Jika mereka (Yahudi) datang padamu (minta putusan) maka putuslah di antara mereka, atau berpaling dari mereka, jika kamu berpaling dari mereka, maka mereka tidak memberi mudarat kepada kamu sedikitpun.


“Dan jika kamu memutuskan perkara mereka, maka putuskan diantara mereka dengan adil. Sesungguhnya Allah menyukai orang yang adil.”


Di permulaan ayat itu menyebut menyukai pembohongan dan memakan yang haram, pembohongan disini samalah dengan menyebarkan berita palsu berbentuk fitnah.


Apakah ini tidak berlaku dalam kelompok kita. Iya kita tidak serang Palestin tetapi kita hari hari viralkan berita fitnah buat konten bohong sebagai strategi politik. Berbohong diserta tempat termasuk di dalam rumah Tuhan dan dalam medsos.


Ertinya, mereka melakukan kerja kerja itu adalah mereka yang praktikkan perangai Yahudi. Justeru untuk kecam zionis Yahudi bukan hanya kerana mereka berlaku kejam pada rakyat Palestin tetapi yang menyebarkan fitnah, memutar belitkan ayat ayat Tuhan berbohong itu sama dengan kelompok Yahudi yang aniaya rakyat Palestin itu. Walahu’alam. Trims.



No comments: