7 SEKOLAH YANG MENGADA-NGADA.

7 buah sekolah tersebut adalah SK Assunta 2, SK Bukit Damansara, SK Seri Hartamas, SK Taman Megah, SMK Seri Hartamas, SMK (Perempuan) Sri Aman and SMK Taman SEA.Pengerusi PIBGF Datin Noor Azimah Abdul Rahim berkata mereka bukan menentang kerajaan cuma , tidak bisa berbahasa Melayu takut jatuh standard sebagai golongan kaum bandar dan kaya raya....

Inilah natijah apabila anak-anak tak mahu menggunakan bahasa kebangsaan dan lancar serta lebih lancar berbahasa inggeris dari berbahasa Malaysia. Orang kampung di kampung-kampung yang bersetuju termasuk di Bagan Pinang pun bersetuju untuk menggunakan bahasa Ingeris sebagai bahasa pengantar kerana banyak saintis lahir di negara-negara membangun dengan menggunakan bahasa ingegris sebagai bahasa pengantar.

Singapura yang telah 47 tahun merdeka dari Malaysia, telah menghantar rakyatnya ke bulan kerana menggunakan bahasa ingeris sebagai bahasa pengantar.............he.he.he.....Jepun,Russia,Italy,Perancis,China,Korea,Jepun menggunakan pengantar bahasa ingeris dalam pengajaran dan pembelajaran mereka sejak berzaman-zaman dan kerana itu negera tersebut menjadi lebih maju dari malaysia yang mengunakan bahasa Melayu.

well Datin....me no spek english..............

No comments: