TAK PERLU UNDI TIDAK PERCAYA, MEREKA AKAN BERKELAHI SESAMA MEREKA


Pak Lang Tiger.


Bagi ana, PH tak perlu pun buat usul undi tak percaya kpd Si Jiddin tu. Sebaliknya biarkan aje kerajaan pintu belakang ni terus memerintah mengikut cara mereka.

Dengan izin Allah, mereka akan buntu dalam menangani masalah rakyat yang seterusnya akan menyebabkan rakyat semakin marah. Tidak dapat tidak, mereka akan berkelahi sesama mereka yang masing-masing mempunyai agenda yg berbeza. Perkelahian ini akan memuncak menjelang PRU15 kerana mereka bertanding di kerusi marginal Melayu yang sama.

Siapa nak bertanding di Kelantan nanti? UMNO nak, PAS nak, PPBM pun nak. Terengganu sekarang diperintah PAS. Tapi UMNO pernah juga memerintah. Jadi, siapa nak bertanding? Pendek kata, baik PAS, UMNO mahupun PPBM masing2 mahu kerusi Melayu. Kerusi campuran & bukan Melayu siapa nak masuk?

Itu belum lagi dari segi masalah kos sara hidup, janji pemansuhan PTPTN, penurunan harga rumah, janji bas sekolah percuma, janji bantuan kereta pertama, dsbnya. Ada duit tak nak buat semua tu? Jika nak ada duit ada 2 cara iaitu melalui cukai atau FDI. Nampaknya FDI dah tak ada harapan. Nak tak nak kena naikkan cukai. Itu bikin rakyat tambah marah.

Selama mana orang Melayu sanggup bertahan melihat Menteri Melayu bergaji puluhan ribu sedang dalam masa sama mereka hidup hanya utk membayar hutang? Selama mana? Ini semua faktor kehancuran kerajaan pintu ini.

Itu belum lagi isu kes-kes rasuah yg melibatkan pemimpin UMNO & bekas pemimpin PAS yg berkemungkinan ada yg menjadi Menteri. Takkanlah 40 kes di mahkamah, semuanya digugurkan. Takkanlah perbicaraan bertahun-tahun tanpa pengakhiran. Semua ini tangkal modal PH. Rakyat Malaysia hari ni bersifat berani & dinamik. Mereka mengundi untuk manfaat diri mereka sendiri. Menukar undi dalam PRU atau PRK tidak menjadi masalah bagi mereka. Lihat Tg Piai sudahlah. Hanya segelintir kecil saja yg walak.

Jadi, bagi ana biarkan aje kerajaan pintu belakang ni memerintah. Tak perlu undi tak percaya kerana mereka akan bergaduh sesama sendiri dalam masa kurang setahun. Ana ulang, kurang setahun daripada sekarang. Itu bacaan politik ana. Ibarat sebuah perkahwinan yg tidak direstui. Kahwin lari demi nafsu yg membelakangkan pengetahuan keluarga.  Tak hari ni, esok lusa pasti berantakkan & bercerai berai. Tenang & biar aje. Giliran kita pula menuntut janji-janji mereka sekarang. Mereka tunai, kita untung. Mereka kencing, kita troll rapat-rapat. Best tak? 🤣🤣🤣🐪🍆🍌

Presiden Kerajaan Pintu Belakang

No comments: