PRK KAJANG: ANWAR. Pertahan Selangor daripada dirampas Umno-BN


Pertahan Selangor daripada dirampas Umno-BN

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim Anwar menyeru seluruh pemimpin dan rakyat Selangor agar bangkit mempertahankan hak setiap rakyat negeri itu daripada dirampas Umno-BN yang menunggu peluang untuk berbuat demikian.

Beliau berkata demikian dalam ucapannya ketika melancarkan jentera PRK Kajang di Dataran Prima Saujana di sini malam tadi.

Anwar juga menemplak golongan yang mendakwa diri mereka sebagai memperjuangkan Islam dan Melayu tetapi pada masa sama menunjukkan moral diri yang rendah kepada golongan bukan Islam.

“Terangkan tentang Islam tidak mahu, perangai teruk, maki orang, fitnah orang, aibkan orang, tunjuk punggung pada orang; kemudian kamu kata, kami pejuang pembela Melayu dan Islam,” kata Anwar lagi.

Beliau turut mengingatkan haram bagi rakyat negara ini terus menyokong mana-mana pihak bernafsu sama ada memegang jawatan mahu pun mempertahankan jawatan sedia ada dalam pentadbiran kerajaan disebabkan nafsu membolot kekayaan untuk diri sendiri.

Peringatan Anwar yang juga Ketua Umum PK itu turut terpakai terhadap mana-mana pemimpin PR termasuk beliau sendiri yang akan bertanding dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang.~ Selangor Ku

“Bagi orang tengok selepas ini, bagi setahun dua, orang Negeri Sembilan, orang Perak boleh tengok Selangor. Kita tunjukkan Selangor mempunyai lanskap politik, ekonomi, kebersihannya yang betul-betul berubah,” katanya.


Kredit buat Pakatan Harapan Rakyat  from FB Laman reformasi Laman rakyat

No comments: