BELAJARLAH CARA ERDORGAN


Mohd Zulaimi Kazim


Erdorgan dapat tawan Turki sebab dia gunakan cara sekular. Bila dia memerintah dia teruskan sistem sekular sehingga beliau ubah sedikit demi sedikit ke arah Islam dan rakyat makin faham dan senang degan cara Islam.

Yang penting, rakyat tahu dan faham dengan apa yang kita buat.

Di Malaysia, bagaimana rakyat nak tahu kebolehan kita memerintah kalau kita tak dapat kerajaan. Peluang dpt utk tempuh 22 bulan dulu kita tak fokus utk reform sepenuhnya, tapi menggunakan tempuh tersebut utk khianati kawan, rakyat tak nampak apa yg kita dah buat.

Bila Anwar kata sudah cukup sokongan utk ambil alih kerajaan, ada pula keluk kelek kata tak mahu kalau Umno bersama? Biar kita dapat kuasa dan biar Anwar jadi PM dulu, lps tuh tahulah Anwar nak atur macamana dia berpengalaman dan komited dgn idea perjuangan sejak zaman Universiti lagi. Kalau dia bawa elok dan adil, InsyaAllah bukan setakat Umno malah rakyat keseluruhan akan sokong. 

Anwar akan manfaatkan seluruh jaringanya diperingkat antarabangsa bagi  tingkatkan ekonomi negara agar rakyat memdapat peluang perniagaan dan pekerjaan.



No comments: