Tuesday, October 27, 2020

MAHATHIR DAN TEAM DIA YANG AJAK ANWAR BERGADUH.KENAPA TIDAK BERSATU MENENTANG MAHATHIR?

 

HAMDAN TAHA


Yang ajak Umno dan Bn musuh dengan Anwar ini ialah Tun Dr M dan team dia antaranya Tun Daim....mereka lah yang ajak ahli Umno bergaduh sakan dengan anwar dan partinya....

Tiba tiba setelah 20 tahun Dr M tuduh dan kata ke Anwar yang Umno pun ikut sama dia pulak berpeluk dan bersama dengan Anwar serang pulak Umno dan Bn. Maka tumbang lah Umno dan Bn....

Sekarang Tun M kekal kata ke Umno dan Bn juga kekal tidak mahu Anwar menjadi Pm. Jadi musuh utama umno dan Bn dan Pkr ini siapa sebenarnya....apakah musuh pkr itu adalah Umno dan Bn atau musuh Umno itu adalah Pkr dan Anwar....atau musuh dan pemusnah kepada kedua duanya iaitu Anwar dan umno ialah Tun dr M.....? Jika ia... umno dan Anwar kena berhenti seketika menghalakan senjata ke arah masing masing dan tukar arah senjata kepada Tun dr M pula.....tengok apa nak jadi pula.....

Dalam keadaan negara yang hampir tengelam berdepan dengan convid 19 dan ekonomi kita perlu kerajaan yang kuat dan perdana menteri yang di kenali oleh negara negara seluruh dunia. Muhyuddin terbukti tidak dapat membentuk satu kerajaan yang kuat....jika di berikan kepada tokoh lain seperti Hisham...Ismail Sabri....Azmin Ali juga tidak mampu menjadikan kerajaan itu kuat....melainkan dua nama sahaja yang mampu mendapat sokongan dunia lain iaitu Anwar atau Ku Li.....yang lain saya tak nampak....

Kita perlukan sokongan pelabur luar dan pelabur dalam negara. Kita perlu rancakkan ekonomi kita....bayangkan seluruh negara di dunia berdepan dengan masaalah yang sama dengan kita tidak ada beza. Kita pula sebuah negara yang penduduknya berbilang kaum...jika kita nak bangkit semula negara perlu di isi dengan kerajaan yang di bentuk oleh semua kaum bukan terdiri satu kaum....kita tak mampu bergaduh sesama kaum sekarang ini....

Pelabur dalam negara sangat penting....dan kebetulan yang menguasai ekonomi malaysia ialah bukan kaum bumiputra. Apa akan jadi jika kaum cina dalam negara ambil sikap tunggu dan lihat dan tidak percaya kepada kerajaan malaysia. Mereka ambil sikap hentikan kerancakan ekonomi kerana tidak percaya dan yakin kepada kerajaan. Ekonomi yang dah lembab akan jadi bertambah lembab dan akhirnya akan jadi mudarat yang lebih besar.....

Sampai bila politik kita nak bergaduh antara dap dan umno dan pas. Perlu di ingat selama ini kaum cina adalah penyokong BN cina yang mana menyokong BN ini....cina yang sama sekarang menyokong Dap....selama ini Dap tak perlukan pun sokongan Melayu untuk menang....tapi Bn perlukan sokongan cina dan india untuk menang.....sampai bila Dap akan kata no tu umno dan umno kata no kepada Dap....sampai bila....apa akan jadi jika tidak berdamai keputusan PRU ke 15....16....17...18...19....20 keputusan tetap sama seperti sekarang....cina dengan Dap dan melayu dengan umno nak memerintah bersama tak boleh....kekal jadi musuh.....apa akan jadi.....apakah Dap untung....dan umno untung....semua tak untung....akhirnya melayu dan cina di malaysia musuh sehingga tidak terkawal dan berperang.....masa tu apa dapat....yang dapat negara yang huru hara dan ekonomi yang hancur dan negara yang jadi padang jarak padang terkukur......

Musuh Dap paling utama pun boleh cium mulut dengan Dap iaitu Dr M.....dia lah yang tiup kebencian umno terhadap dap....elok jer mereka berjabat tangan....sehinggakan LGE bole hormat dr m dari Anwar....ini kenyataan....

Kita perlukan kerajaan yang kuat bukan sekadar sokongan 112 tetapi paling tidak 120. Kita perlukan seorang Perdana Menteri yang kuat dan mampu berunding dengan semua pihak...semua bangsa dan semua negara.....bukan sekadar ada Pm tapi tak msmpu buat itu semua....

Musuh pkr paling utama sekarang ialah Tun Dr m...Azmin Ali n the geng....Hamzah Zainudin....

Musuh umno juga ada Tun Dr M dan Azmin Ali dan Hamzah zainudin....

Musuh yang sama tapi tak boleh bersama....kerana tak bole bersama di sebabksn kisah lama yang tun dr m cipta....

Kali ni bunuh sahaja musuh musuh ini bersama....

 

No comments:

Blog Archive

My Blog List

Followers