TERKINI..AZMIN DAN ZURAIDA DIPECAT SERTA MERTA.


Buat masa ni press dari saifuddin...DSAI hadir bersama Kak Wan, Mat Sabu dan Guan Eng.DSAI  menasihati agar menjaga tatatertib dan meminta 
bersabar dan hemah..
MPP bersetuju bahawa telah berlaku pengkhianatan terbuka yang jelas bercanggah dengan pendirian parti berkenaan dengan Perdana Menteri..akibat itu MPP mengambil tindakan terhadap penentangan terbuka  yang dipimpin oleh dalang menyebabkan keadaaan menjejaskan kerajaan PH  dan membawa kesan pada ekonomi dan politik terutama indek dan bursa  saham.
MPP  mengambil keputusan memecat Azmin dan Zuraida serta merta.
DSAI sedang bersiap untuk bertemu YTPA untuk,  proses lantikan seperti biasa.

Beberapa kes yang berkaitan akan menyusul dengan surat tunjuk sebab..

Sepertimana kes yang berlaku terdahulu, MPP terus bertindak.Azmin dan Zuraida dikatakan akan menyertai GERAKAN.

Wan Azizah akan dilantik sebagai PM dan YDPA akan kemudiannya melantik DSAI sebagai PM..akan ada proses kemudiannya.

Kuala Lumpur 24 hb Februari 2020:


Maka dengan ini disahkan... Bahawa Tun Dr Mahathir Bin Mohamad Perdana Menteri Malaysia yang ke-7, dengan rasminya telah menyerahkan jawatan PM ke-8 kepada Dato' Seri  Anwar Bin Ibrahim pagi ini!!! Ini adalah keputusan muktamad dari Tun M dan dipersetujui oleh semua pemimpin PH, parti Warisan Sabah dan juga dari pihak Istana. 


Majlis angkat sumpah dijangka akan berlangsung pada hari esok, Selasa 25/02/2020.


Pengumuman rasmi akan dimaklumkan oleh Ketua Setiausaha Negara sebentar sahaja lagi.


Tiada peralihan atau rampasan kuasa berlaku dan tidak akan berlaku pembubaran Parlimen (PRU semula). Tan Sri Muhyiddin Yassin turut dinamakan sebagai Timbalan Perdana Menteri yang baharu menggantikan Dato' Seri Wan Azizah Wan Ismail.(BERITA TAK JELAS)



Rombakan atau pembentukan semula kabinet akan dilakukan sebelum atau pada 02 hb Mac 2020. Senarai-senarai baharu barisan Kabinet akan diumumkan pada tarikh yang sama.(TAK JELAS)

Azmin dan 10 lagi umum sertai Bebas

PPBM umum keluar dari PH


No comments: