PRU: Amanah setuju tanding bawah 1 logo

 
 | December 10, 2016
Mohamad Sabu berkata ia sekali gus memudahkan pembangkang menumbangkan Umno dan BN dalam pilihan raya akan datang.

mat-sabu_amanah_6001

SHAH ALAM: Amanah bersetuju gabungan parti pembangkang di bawah Pakatan Harapan (PH) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) bertanding di bawah satu logo, kata Mohamad Sabu.
Presiden Amanah itu berkata usaha tersebut sebagai persediaan pembangkang menumbangkan Umno dan BN pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.
“Amanah bersama PH dan PPBM komited untuk menubuhkan kesatuan pembangkang bagi menghadapi Umno-BN pada PRU14 dengan penetapan 1 logo, 1 manifesto dan gerak kerja,” katanya ketika berucap merasmikan Konvensyen Nasional Amanah di Shah Alam hari ini.
Bulan lalu, Penasihat PPBM Tun Dr Mahathir Mohamad ketika berucap pada Konvensyen PH berkata pembangkang harus bertanding di bawah 1 logo dan 1 manifesto seperti BN untuk menang pilihan raya akan datang.
Katanya, kunci kejayaan parti pembangkang pada pilihan raya akan datang ialah penyatuan semua parti.
Mohamad atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu berkata bagi memastikan Umno tumbang, seluruh parti pembangkang perlu membentuk kerjasama politik yang tersusun serta mempunyai hala tuju jelas.
“Sesebuah kerjasama politik yang ingin menjadi pesaing kepada Umno, BN perlu mempunyai struktur dan dasar yang jelas, serta diikat dengan perjanjian dan persefahaman utuh.
“Hanya kerjasama politik seperti ini yang memberi jawapan kepada dilema politik di negara kita,” katanya.
Turut hadir dalam konvensyen Amanah ialah Dr Mahathir, Naib Presiden PKR Nurul  Izzah Anwar dan Penasihat DAP Lim Kit Siang.

No comments: