PM GAGAL PAKSA MENTERI KABINET ISTIHAR HARTA


KUALA LUMPUR dec 22 - beliau mungkin berjaya memaksa beberapa bidang kuasa badan perundangan negara tetapi Datuk Seri Abdullah adalah antara PM yang dilihat gagal untuk memaksa ahli kebinet beliau yang berjawatan menteri,timbalan menteri dan juga kaum kerabat dan ahli keluarga mereka mengistiharkan harta.


beberapa hari selepas pilihanraya 8 Mac, beliau yang terkejut dengan keputusan yang diterima mula melihat bahawa pendekatan ketua pembangkang DSAI supaya diperang habis-habisan rasuah di kalangan menteri kabinet dan juga kaum keluarga mereka supaya mengistiharkan harta mereka kepada BPR.


Berdasarkan BPR pula semua harta dan aset dari semua menteri akan di siarkan dalam laman web supaya mudah untuk di lihat umum.Namun maklumat yang disampaikan kepada akhbar web Malaysian Insider bahawa ada diantara menteri kabinet yang tidak mahu mengistiharkan harta mereka malahan sanggup untuk melepaskan jawatan jika perkara tersebut di teruskan dari memberi dan mengistiharkan harta mereka.


Sehingga kini perkara tersebut masih juga menjadi tandatanya dan ianya tidak kemana juga , begitu pun Pakatan Rakyat juga gagal membuat perkara yang sama.




Terjemahan :WRLR

No comments: