Wednesday, December 23, 2015

Patutlah sedia maaf, lupakan kesalahan umno.... Nah! Baca ni..Adakah ini betul?????

Wak Rico Rock Kapak's photo.












Sewaktu Husam menjadi exco kewangan, segala karut marut balak yang dinikmati oleh beberapa orang tertentu dalam PAS dah tamat. Razak Abas, pembantu TGNA dan rakan balak Takiyuddin and the geng jugak kesayangan Nik Abduh....
Itulah antara sebab, Husam dimusuhi. Apakah korang masih ingat isu balak 3,500 ekar yang didedahkan oleh Husam di sidang DUN Kelantan?



Husam sudah nampak salahlaku yang bakal berlaku dan boleh membahayakan kerajaan Kelantan malah rakyat negeri itu sendiri.....banjir besar yang baru lepas itu adalah antara buktinya.

Husam membangkitkan isu ini sedangkan dia tau permohonan itu telah pun ditolak kerana Husam hanya memberi "clue" tentang ada sesuatu yang tak kena di Kelantan.

Tapi Husam dituduh pengkhianat. Dia dituduh memfitnah.Dan yang menuduh memfitnah bukan ahli sembarangan!! TMB Kelantan Nik Amar sendiri menghentam Husam.

Di bawah  ini adalah surat permohonan dari AFDB Gemilang Timber kepada Pengarah Perhutanan Negeri untuk mengeluarkan balak di Hutan Simpan Ulu Sat seluas 3,500 ekar.

Syarikat menawarkan premium sebanyak RM2,000/ekar. Cuba kira berapa jumlah yang perlu dibayar kalau permohonan ini diluluskan!...RM7 juta. Tarikh permohonan ini dibuat pada 20 Jun 2013.

Walaupun Syarikat baru didaftarkan pada 13.6.2013, Seminggu lepas tu pada 20.6.2013 dah mintak 3,500 ekar!!
Masuk akalkah, budak umur 22 tahun buka syarikat enterprise dengan hanya bayar RM60.00, tapi mintak balak 3,500 ekar dan sanggup bayar RM7 juta kepada kerajaan negeri?

Wow! Ada kabel besar rupanya budak nih!:

Lima hari kemudian, pada 6 Ogos 2013, Setiausaha Sulit Menteri Besar Kelantan pun menghantar surat arahan kepada Pengarah Hutan Negeri untuk memproses permohonan tersebut supaya dapat dibawa ke Mesyuarat EXCO secepat mungkin.
Ini lah yang cuba di sampaikan oleh Husam Musa ... Siapa punya kerja? Balak 3,500 ekar pun boleh kowtim kat syarikat yang tak ada modal..tak ada pengalaman...tak ada kepakaran?
Macam mana SS MB Kelantan boleh tulis surat macam tu? Komisyen? Proxy atau kronisma? Apa-apalah....
Pengkhianat PAS adalah penjenayah kopiah putih yang laparkan balak...dan juga pemimpin kopiah putih yang cuba melindungi penjenayah kopiah putih.

Husam Musa - Salinan surat balas dan soalan tambahan ...

https://www.facebook.com/datohusammusa/.../883558...

Post a Comment

Blog Archive

My Blog List

Followers