MARI KITA LIHAT KEDANGKALAN MP INI PERLI ORANG- SETELAH MENJADI AHLI PARLIMEN

INI KERJA AHLI PARLIMEN TEMERLOH...........DIA INGAT KALAU DAP TAK MENANG DI MENTAKAB,KURANG 1800 DI LANCHANG,UMNO TUMBANG DI SEMANTAN...DIA BOLEH MENANG KE?......


 KOMEN  ANWAR

Beliau berkata demikian selepas pada mulanya enggan mengulas serangan dan kritikan halus Nasrudin terhadapnya yang diajukan menerusi laman Facebook Nasrudin.

"Sebagai seorang yang mempamerkan (imej) tokoh agama maka haruslah komennya berlandaskan etika, dan akhlak dan tidak dengan maksud untuk menyindir, menyinggung dan menghina sesiapa," katanya memetik rakaman video KiniTV.
















Kita selalu bercakap soal prinsip. Tetapi apakah prinsip itu hanya untuk orang lain ? Tidak termasuk diri dan parti kita .

Kita juga selalu bercakap soal perjuangan. Bukan sahaja kita berbangga dengan pengorbanan kita terdahulu tetapi mestilah kita kekal ISTIQAMAH dengan perjuangan suci ini bersama seluruh prinsipnya.


Ramai pihak resah dengan krisis yang berlaku di Selangor. Namun apa boleh buat, ia adalah krisis ciptaan sendiri. Maka beban krisis ini terpaksa didepani sementara rakyat kian muak dengan apa yang berlaku. Lebih malang, ada yang rela berlakunya "snap election" asal cita - cita dan matlamat politiknya tercapai. Kepentingan dan kedamaian rakyat dipertaruhkan hanya kerana keinginan politik yang sukar difahami. Saya di sini turut berdoa agar krisis ini segera tamat agar kepentingan negeri dan rakyat tidak terus diperjudikan.


Apabila kita mengkritik orang lain maka kita kata itu adalah demokrasi dan kebebasan bersuara. Hak untuk menyatakan pendapat dan pandangan. Bila orang lain kritik kita maka kita kata itu adalah pemecah belah pakatan. Tidak ikut saluran betul dan ia mesti dinyahkan agar tidak lagi mengkritik kita. Pandangan saya, ini adalah amalan songsang.

Wajarnya sebagaimana kita mengkritik orang lain maka bersedialah untuk menerima kritikan. Elakkan maki hamun dan kata kata lucah atau kesat dalam kritikan. Bina politik matang !


 INI PULA BALASAN YANG DIA DAPAT



Tok guru nik aziz suruh menantu dia letak jwtn dlm PMBK kerana tak mahu difitnah dgn nepotisme. Itu budibicaranya saja bkn kerana mmg berlaku nepotisme. Tok guru nik aziz ditaja seseorg utk pergi mekah, kmudian timbul tuduhan tok guru terima rasuah utk ke mekah, tok guru batalkan ke mekah bimbang dgn fitnah. Ertinya tok guru tak ke mekah bkn kerana dia mmg terima rasuah. Oleh itu, contoh yg diberikan oleh tantawi itu utk dikaitkan dgn isu MB Sgor seolah2 mmg tok guru amalkan nepotisme adalah satu anggapan salah thadap tok guru...
Betul ke tok guru nik aziz pernah amalkan nepotisme apabila menantunya jadi CEO di PMBK? Adakah nik abduh dicalonkan btanding praya di parlimen pasir mas juga satu nepotisme? Adakah menantu tok guru hj hadi yg berada dlm syarikat Perangsang di sgor juga satu nepotisme? Anak tok guru hj hadi iaitu khalil dipilih sbg timb ketua pemuda Pas dan mungkin satu hari nanti tercalon sbg wakil rakyat juga boleh dianggap nepotisme?




No comments: