Ingkar keputusan parti, Abdul Khalid diberi surat tunjuk sebab

Ingkar keputusan parti, Abdul Khalid diberi surat tunjuk sebab

 

Untuk sebab apa Khalid berdegil sampai tahap gaban itu hanya beliau sahaja yang tahu. Tapi kalau dia seorang yang bermaruah, dia tentu tahu bahawa parti sudah tidak perlukan dia lagi. Buat apa ada kuasa orang meluat. Jadi sedarlah diri sebelum orang humban atau anda sendiri yang memalukan diri anda.

Lainkali boleh tanding lagi kalau tak dipecat parti, atau pun guna lambang sendiri untuk lawan di seluruh Selangor. Itu baru nama pejuang. Sebab apa yag terjadi sekrang ini ialah keenganan Khalid untuk melepaskan jawatan. Punca itu sahaja sehinggakan Pakatan hampir berpecah. Atau, join saja Umno senang cerita. Lepas jawatan kemudian masuk Umno. Mana nak tau pilihanraya depan boleh tanding dan Umno pilih jadi MB semula.





KUALA LUMPUR 5 OGOS: Lembaga Disiplin KEADILAN hari ini mengeluarkan surat tunjuk sebab kepada Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berikutan keengganan beliau meletak jawatan Menteri Besar (MB) Selangor.
Khalid-Ibrahim

Abdul Khalid perlu menjawab surat tunjuk sebab tersebut sebelum atau pada 8 Ogos ini.
Pengerusi Lembaga Disiplin, Datuk Dr Tan Kee Kwong menjelaskan, mesyuarat khas Biro Politik pada Ahad lalu telah membincangkan perkara ini dan mengarahkan Lembaga Disiplin untuk mengeluarkan satu surat tunjuk sebab kepada Abdul Khalid.

Menurutnya, mesyuarat khas Majlis Pimpinan Pusat (MPP) pada 15 Januari lalu bersetuju dengan keputusan pertukaran MB Selangor.

“Mesyuarat Khas MPP pada 21 Julai 2014 seterusnya telah membuat keputusan sebulat suara bahawa Presiden KEADILAN merangkap Adun Kajang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail akan menjadi Menteri Besar Selangor yang baru.

“Namun kenyataan media Khalid pada 22 Julai 2014 secara terang-terangan mengingkari keputusan mesyuarat khas MPP tersebut dengan menyatakan keengganan beliau meletak jawatan Menteri Besar Selangor,” ujar Kee Kwong dalam kenyataan.

No comments: