Thursday, December 24, 2015

13 Disember buka mata ramai,ikatan Azmin - Mahathir begitu istimewa-CIKGU BARD

pemimpin kartel Azmin tanpa selindung bangga dengan Mahathir 
14 Disember 2015 bangun sahaja subuh tiba - tiba telefon bimbit penuh masej whats app dan sms dari perbagai nombor yang ada antaranya tidak disimpan pun. Ada teman - teman pimpinan PKR dan ada juga peguam yang dikenali.

Antara intipatinya, selama ini bila che'GuBard menggunakan gelaran 'anak angkat Mahathir' kepada Azmin ramai tidak percaya namun 13 Disember 2015 malam itu ramai sudah membuka mata. che'GuBard pelik apa sebenar berlaku, selepas sarapan pagi itu kerja 'siasatan bermula'. Rupanya 13 Disember itu Azmin telah mengadakan Majlis Perkahwinan. Majlis ini jika dibandingkan antara majlis meraikan menantu anak - anak semua pimpinan pembangkang maka majlis Azmin ini no.1 paling mewah dan tersusun semuanya. Dari gambar yang dilihat penuh bunga hidup yang segar, tak pastilah berapa belanja kesemua majlis tersebut. Itu belum kira berapa 'sumbangan' untuk menghadirkan penyanyi porpular bagi menghiburkan pada malam tersebut.

Namun yang peliknya kelibat hampir semua pimpinan utama pembangkang tidak nampak, termasuk Presiden PKR Wan Azizah sendiri, jauh sekali Mohammad Sabu atau Lim Guan Eng. Namun pimpinan biasa termasuk anggota keluarga Anwar Ibrahim ada yang hadir.

hubungan istimewa Mahathir - Azmin
Malam tersebut rupanya ramai juga teman - teman Umno hadir dengan kehadiran istimewa ialah Mahathir dan Muhiyuddin. Selain Sultan Selangor dan Sultan Perak. Dalam majlis tersebut termasuk dalam ucapan Azmin dilambung Mahathir dan Muhiyuddin.

Beberapa pelapor dan perakam melaporkan Azmin tanpa segan silu menyebut dia ada hubungan istimewa dengan Mahathir yang tidak akan terpisah. Malah anaknya serta keluarganya ada hubungan yang orang ramai sukar fahami. Dalam ucapan Azmin mengimbau dari saat dia menuntut di luar negara, berkahwin sehingga kini dia mengulang - ulang nama Mahathir dan mengangkat Mahathir orang paling bermakna dan berjasa kepada beliau tanpa segan silu dan berselindung.

Azmin sungguh bongkak dia tidak hormat apa rasa peguam - peguam Anwar yang sejak 1998 bertempur dengan fitnah Mahathir di Mahkamah. Dia langsung tidak hormat ahli keluarga Anwar yang hadir antaranya anak Anwar Izzah, Ilham, Iman ; Adik Anwar Rusli, Farizun, Khairun.... depan ahli keluarga Anwar bukan sahaja memuji muja Mahathir malah seekalipun tidak menyebut nama Anwar seolah Anwar langsung tidak wujud

Kalau di depan pemimpin PKR itu tidaklah berkira sangat sebab yang ada kebanyakannya pengampu Azmin dan terasing sudah dengan sejarah perlawanan 'reformasi' itu sendiri. Kecuali seorang yang saya dengar dari 4 sumber menyatakan ketika ucapan Azmin dia kecewa bangun dan keluar meninggalkan Majlis walaupun jarak mejanya hanya dua meja dari Sultan yang hadir. Sosok yang bangun protes meninggalkan majlis itu saya banyak kritikan ke atasnya namun tindakan dia kali ini saya puji, yang lain ialah penakut bacul hanya berani cerita belakang termasuk beberapa pemberi maklumat sehingga saya menulis tulisan ini.

Ramai kecewa dan mula bercakap selepas majlis dan ramai juga menghubungi dan mengiyakan apa yang che'GuBard sebut selama ini.

Azmin seorang yang cekap yakinlah dia akan buat satu lagi majlis marhaen sedikit secara terbuka bagi 'cover up' kritikan terhadap majlisnya 13 Disember lepas.

Kepada semua yang menghubungi che'GuBard selepas majlis itu atau orang yang bercakap ia sekadar majlis kahwin apa salahnya , maka jawapan saya ialah ia bukan sekadar Majlis Perkahwinan. Saya masih ingat ada orang biasa adakan majlis hari jadi kek gambar Anwar kerana hargai perjuangan Anwar, ada yang kahwin pun diselit imej Anwar kerana perjuanganya, namun Azmin bukan sekadar lupakan terus Anwar tetapi mengangkat orang yang menfitnah Anwar. Bukan sahaja Anwar, malah Mahathirlah yang menjadi sebahagian dari yang mengfitnah keluarga Azmin.

Lupakah Azmin dengan fitnah bahawa Anak Azmin bukan anaknya tetapi anak haram Anwar dan Shamsidar ? adakah ini hubungan istimewa dengan Mahathir ? atau dia menjadi sebahagian plot pembunuhan Anwar... yang mana Mahathir gagal maka Azmin selesaikan.... Maka Majlis 13 Disember itu merupakan majlis meraikan kejayaan menyempurnakan cita - cita Mahathir. Dihadapan keluarga Anwar , Azmin tunjukkan depan bapa angkatnya dia memuji Mahathir dan melupakan Anwar.

Azmin seorang yang sangat istiqamah dan cermat dalam menyusun tindakan, dia sabar. Ingat kali pertama terlihat watak Azmin dia dihalau dari rumah keluarga Anwar di Bukit Damansara konon ada antara yang marah ketika itu katanya Azminlah punca fitnah dan kejatuhan Anwar.

Namun Azmin tetap sabar dia munculkan cerita kononya ditahan namun semua kena maklum dia menyuruk ketika itu di rumah kawanya pemimpin Umno ketika itu.

Bila keadaan tenang dia muncul menyusun pelahan - lahan tanpa kita perasan.

Tanya Wan Azizah peristiwa dia dipanggil ke Amerika untuk bertemu seorang tokoh korporat dunia dan bertemu dengan Setiausaha Agong PBB ketika itu Koffi Annan ketika peringkat awal Anwar ditahan dan dibicarakan. Wan Azizah telah terbang bersama pembantunya diiringi antaranya Azmin Ali. Azmin menyusun 'dibelakang' dia menghubungi tokoh korporat ternama itu konon untuk dia bertemu dahulu. Permintaan dia ditolak dan tokoh korporat itu menghubungi Azizah menyatakan rasa tidak senang dengan cara Azmin. Azizah menegur Azmin. Soalnya kenapa nak jumpa tokoh korporat dunia itu berasingan ? adakah mudah nak melakukan propaganda agar kawan - kawan Anwar menyalurkan bantuan melaluinya. Itu yang tidak berjaya, cuba kita teka berapa jumlah pula yang berjaya dia 'wakilkan' Anwar untuk menerima dana bantuan ?

bergaduh di media sosial kebiasaan Azmin
Marah kerana gagal dan tindakan Azizah menegurnya maka Azmin telah memberitahu Azizah pertemuan dengan Koffi Annan batal. Azizah kecewa, namun tiba tiba 3 jam sebelum pertemuan dengan Koffi Annan yang Azmin kata batal itu, Azizah mendapat panggilan telefon dari pejabat Koffi Annan bertanyakan khabar dan memberikan peringatan mengenai pertemuan. Maka bergegaslah Azizah mujur sampai tepat waktunya. Dan itulah peristiwa besar dimana Setiausaha Agong PBB mengumumkan sokongan pada Anwar dan iktiraf Anwar banduan politik.

Bersemarak perlawanan dalam negara dengan pertemuan penting itu. Ayuh bayangkan pertemuan sepenting itu disabotaj Azmin hanya kerana kehendak dia supaya dana disalurkan melaluinya tak kesampaian. Jika saya menipu tanyalah Azizah mengenai ini.

Peristiwa sabotaj ini bukan sekali berlaku juga beberapa kali dan keluarga Anwar ramai tahu mengenainya dan ini cukup untuk memperjelaskan kenapa ada sentimen tak senang dengan Azmin.

tweet Azmin ketika rakyat sibuk black out 505 dia
sibuk menghentam Anwar
Malam keputusan PRU 2013, semua pimpinan utama dikumpulkan di sebuah hotel di Damansara, paling lewat hadir ialah Azmin Ali... kenapa dan dia berjumpa siapa ?
Selepas PRU 2013, dia menuntut untuk menjadi Menteri Besar, namun Anwar dan Azizah berkeras mahu mengekalkan Khalid Ibrahim. Azmin Ali kecewa maka disebarkan cerita bahawa Anwar menipu kononya Anwar sudah berjanji untuk namakan Azmin Menteri Besar. Bukan sedikit pengampu beliau terpesona dengan hujah Azmin itu.

Ketika semua warga Malaysia digerakkan dalam protes Black out 505, Azmin dan kartelnya mensabotaj Anwar dan Parti. Dia menggerakkan kempen jangan sokong memalui arahan dalaman kartel dan media sosial. Malah kuncu - kuncunya sendiri menyerang secara terbuka Anwar dan keluarga, istilah Istana Segambut itu dicipta kartel Azmin untuk digunakan oleh Umno kemudianya.

antara macai Azmin yang ditugaskan menyerang Anwar

syed husin yang menegur juga dibelasah Azmin
Jangan kita lupa Azmin juga menggunakan media perdana termasuk TV3 menfitnah Azizah (Presiden PKR) mentadbir parti secara kronisma dan nepotisma.

Ketika rakyat berhempas menghidupkan mood Blackout 505, Azmin dan kartelnya mensabotaj gerakan hanya kerana kecewa tak dapat jadi MB. Dia tidak berhenti dia menekan terus, kartelnya menyerang Khalid (MB) luar dan dalam. Kecewa dengan keadaan kelam kabut dan tidak berhenti maka ia sebahagian dari alasan langkah Kajang dan Anwar akan turun tangan sendiri mentadbir Selangor untuk dijadikan negeri contoh menjelang PRU 14. Malangnya langkah Anwar itu mengundang panik 'Putrajaya' dan mempercepatkan pemenjaraannya.

Azmin menyerang Khalid secara terbuka dalam banyak hal
Azizah dinamakan selaku calon tunggal namun Azmin terus melakukan kerja sabotaj dalam dan luar untuk melobi diri sendiri. Dia bertemu Hadi , dia antara watak pemecah belah ketika itu. Akhirnya melobi dengan gunakan semua sumber termasuk guna tauke - tauke belakang Mahathir untuk melobi maka Istana menamakanya. maka jangan pelik kalau banyak keputusan pelik dalam pentadbiranya kerana ia masa untuk 'membayar' semula.

Tahukah semua dia secara sulit telah ke Putrajaya ingin bertemu Najib namun kerana lama menanti dia bertemu Rosmah bersalam tunduk 'cium tangan' meminta maaf dan meminta untuk memulakan lembaran baru. Tahukah anda ketika Anwar bergelut dengan keputusan Mahkamah dia masih sibuk dengan siri pertemuan bersama Mahathir.

1998 Anwar dipenjara tanpa kuasa rakyat bangkit membela namun kini Anwar dipenjara , Azmin di takhta Menteri Besar. Ramai menjangkakan tentu Anwar terbela ia tidak sebegitu.

ucapan dasar angkat idea Mahathir ketika Anwar terpenjara
Semua berjalan cukup licik.Ucapan Dasar dalam mana - mana gerakan politik merupakan elemen penting hala tuju dan wajah gerakan itu. Ayuhkita lihat ucapan Ketua Wanita yang menjadi antara pemuka kartel Azmin Ali dengan temanya "Menuju negara 2020", ketika Anwar dipenjara Parti 'Anwar' angkat pemikiran Mahathir yang membunuh karier Anwar. Ia bukanlah satu kebetulan kerana ia dibuat secara terancang.

Di Selangor buget agak selesa dikeluarkan bagi satu kajian politik dinamakan Lanskap Persepsi Pengundi Selangor. Satu survey dilakukan untuk tujuan politik. Tanyalah orang seperti Professor Abu Hassan pasti mengakui survey politik ini akan dihimpunkan soalan ke arah membentuk persepsi bagi memenuhi maksud survey tersebut, ia lumrah. Maka agak pelik apabila survey Lanskap Persepsi Pengundi Selangor ini mempunyai soalan yang jelas menyerang dan menghakis pengaruh Anwar.

Soalan seperti DSAI harus bersara dari politik kerana telah dipenjara dan faktor kesihatan, PKR didominasi keluarga Anwar, Anwar harus menyerahkan kuasa kepada pemimpin lebih muda segera,sumbangan DSAI tidak diketahui ganerasi kini dan perbagai soalan pelik termasuk membunuh sahabat politik dari parti Amanah. Tujuanya mudah secara tanpa sedar Anwar sedang dibunuh politiknya dengan lengkap.

Untuk mendirikan idea billboard Anwar jawapanya tidak ada duit dan sukar nak dapat kelulusan kerana akan difitnah Bn, tetapi untuk sebuah isntitut pemikir baru dan survey politik membunuh politik Anwar ini berapa yang digunakan dan tidak takut pula diserang oleh Umno ?

Guna kuasa agih wang zakat melalui jentera parti seluruh negara dengan mengenepikan pemimpin yang Azmin tidak suka tidak takut pula Umno serang ?



antara kertas dan panduan survey politik yang bakal
melengkapkan pembunuhan Anwar
Memang sukar untuk memahami tulisan panjang ini. Namun itulah hakikatnya. Azmin sudah hampir melengkapkan cita - cita bapa angkatnya.

Dia sudah terlalu berkuasa pun dalam PKR ini, semua pemimpin dipanggil polis tidak seperti mobilisasi anak Azmin dipanggil polis ,dengarnya siap dengan ada surat perkeliling minta sayap hantar wakil ikut cabang dan negeri.

Saya juga tunggu mana - mana sayap parti sekali lagi keluar media perdana hantar aduan disiplin ke atas saya kerana tulisan panjang ini.

Saya begitu kerdil kini, saya hanya mampu menadah tangan mendoakan Anwar diberi kekuatan dan dipeliharaNya untuk meneruskan perjuangan. Ketia ini jam hampir 5.00 pagi subuh Maulidur Rasul.

tulisan oleh cheGuBard


saya pernah menulis : 

Post a Comment

Blog Archive

My Blog List

Followers