INGAT LAH PARA PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT...TEGURAN BUKAN MEMBENCI



Diambil dari kata-kata Cikgu Bard-


Mengegur tidak semesti membenci dan mahu berpisah.... saya melakukan demi menjaga kemenangan dan memahami penderitaan dan rasa hati teman yang sama berjuang.... Ini bukan kali pertama saya membuat 'teguran'.........tetapi hampir setiap kalilah saya dikaitkan dengan pengkhianatan....... dari semasa sebelum Pemilihan Kemaman saya di maki secara terbuka oleh kepimpinan NS kerana kononya saya mengkhianati perjuangan ...hari ini mereka yang maki sudah hampir semuanya tidak ada dalam perjuangan ini dan saya masih di sini.... begitulah semasa berlaku seolah krisis kepimpinan dalam pemuda saya berada di pihak yang tidak porpular saya di maki hamun secara terbuka namun sekarang ini saya masih di sini...dan kebanyakan mereka sudah tidak bersama.......Ingat......... Perjuangan adalah perlaksanaan kata - kata. Kita bercakap soal keadilan dan demokrasi.... maka dengarlah suara di bawah... ketika merenung langit dan jangan hanya bercakap pada burung tetapi turut ingat rumput yang di pijak........Saya amat tidak suka menulis semua ini secara terbuka disini tetapi.......
Selepas Ezam suara pemuda hampir tidak kedengaran.......Roslan Kassim pernah mengambilalihnya.....malah banyak lagi pimpinan ...namun hilang ditelan gelombang..malah hampir-hampir memusnahkan keredibiliti suara pemuda diera Ezam.Kebangkitan cikgu Bard boleh dikatakan banyak meningkatkan pergerakan pemuda khasnya di Negeri Sembilan khasnya dan di Malaysia amnya......Pemuda keadilan tidak boleh dilambung gelombang bangga diri,riak takabur, kerana hakikatnya pergerakan ini nampak cantik tapi tidak tersusun......nak gantung bendera pun kalut....ingat kemenangan ini adalah akibat dari kebangkitan rakyat..bukan kebijaksanaan berkerja...contohi pergerakan ahli-ahli PAS....belajar dari mereka...semua setiausaha dan pegawai-pegawai yang mengendalikan urusan YB-YB juga perlu menunjukkan profesionalisme,ramah,kuat bekerja,kerana diluar sana berjuta yang memandang dan menegur anda..jadi perbaiki jika sedar akan kesilapan....dan terima teguran..jangan jadi macam parti racist yang mana suara rakyat dicampak ke tepi..dan akhirnya rakyat pula mencampak mereka...jika gagal 4 tahun ini..maka 50 tahun lagi juga belum tentu akan berlaku semula kebangkitan seperti ini. SALAM.

No comments: